دفاعیه پایان نامه «قلمرو مبانی دینی هدایت باطنی امامان شیعه»

در ابتدای این جلسه که در آن آقایان دکتر گرجیان در سمت استاد راهنما، دکتر رستمیان استاد مشاور، حجت الاسلام و المسلمین ایمانی استاد داور به همراه جمعی از دانشجویان علاقه مند حضور داشتند، مهدی رضایی دانشجوی دانشکده شیعه شناسی به ارائه پایان نامه خود با عنوان «قلمرو مبانی دینی هدایت باطنی امامان شیعه» پرداخت.

وی که قبل از شروع دفاع، جزوه مختصری از پایان نامه خود را در اختیار حاضرین در جلسه قرار داد، پایان نامه خود را در پنج فصل تدوین نموده بود: مفهوم شناسی، مبانی هستی شناسی، مبنای انسان شناختی هدایت باطنی امام، مبنای امام شناختی هدایت باطنی امام، قلمرو هدایت باطنی امام.

رضایی در ادامه دفاع خود به اهمیت موضوع رساله اشاره کرد و گفت: بهترین چشم اندازی که می توان از طریق آن به توحید رسید هدایت باطنی است؛ چشم اندازی که جایگاه امامت را نیز اثبات می کند.

 پس از دفاع دانشجو، آقای ایمانی استاد داور، به چند نکته اساسی در نگارش پایان نامه اشاره کرد، از جمله اینکه: 1-رساله باید با ساختار پایان نامه نویسی هماهنگ باشد، برای مثال اگر متن رساله فارسی است و نقل قول عربی یا انگلیسی وجود دارد باید ترجمه شود. 2- اگر از اصطلاحات خاص یک رشته استفاده می شود باید توضیح آن نیز بیان شود تا ابهامی باقی نماند.

در پایان این جلسه اساتید راهنما، مشاور و داوران به همراه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وارد شور شدند و پس از بررسی پایان نامه و استماع دفاعیات دانشجو و نحوه دفاع وی این پایان نامه را مورد قبول تشخیص دادند.