تبیین مدل تربیت اخلاقی دارشیا ناروائز و مقایسه آن با دیدگاه ملا مهدی نراقی

نویسنده:
محمدرضا شعبانیان
سطح:
کارشناسی ارشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، یکشنبه ششم خردادماه 97 جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو محمدرضا شعبانیان با عنوان «تبیین مدل تربیت اخلاقی دارشیا ناروائز و مقایسه آن با دیدگاه ملا مهدی نراقی» و با حضور دکتر فاطمه وجدانی به عنوان استاد راهنما و دکترسید محمدرضا موسوی‌نسب به عنوان استاد داور در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

اخلاق زبان مشترک همه انسان‏ها با هر جهان‏بینی، آیین و مذهب است. اخلاق از عناصر انسانیت است و تعلّقی به هیچ کشور و فرهنگی ندارند. انسان‏ها، با ویژگی‏های فرهنگی و آیینی مختلف، ولی با صفات اخلاقی برابر، می توانند در کنار هم زندگی کنند و آنچه که می‏تواند مایه صلح و همزیستی انسان‏ها باشد، اخلاق برابر است.

تربیت انسان، بدون رشد و پرورش اخلاق وی، تربیتی ناقص و چه بسا زیانبار خواهد بود. به طور معمول هر کسی در زندگی خود، فرد یا افرادی را می شناسد که به رغم رشد علمی و تخصصی، به دلیل بی بهره بودن از فضایل اخلاقی در میان مردم از مقبولیتی برخوردار نبوده و چه بسا منشأ زیان هایی جبران ناپذیر شده است. از این رو، تربیت اخلاقی برای رشد و پروش انسان ضروری و لازم است.