تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة
- نویسنده:
- احمد حسین کامل
- سطح:
- کارشناسی ارشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه دفاع از پایاننامه احمد حسین کامل دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة» روز دوشنبه 31 خردادماه 1400 در سالن امام موسی صدر برگزار شد.
در جلسه دفاع از پایاننامه احمد حسین کامل دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «تقییم نظرة القائمین على العلاقات العامة فی وزارة الثقافة والسیاحة والآثار العراقیة بشأن الترویج للأماكن السیاحیة»، دکتر سید مرتضی اسمعیلی طبا به عنوان استاد راهنما، دکتر مختار حداد به عنوان استاد مشاور و دکتر سید علیمحمد رضوی به عنوان استاد داور حضور داشتند.
در چکیده این پایاننامه آمده است:
روابط عمومی در سالهای اخیر به شیوهای روشن و چشمگیر توسعه و گسترش محسوسی در نهادهای معاصر داشته است. اهمیت روابط عمومی در ساختار سازمانی ـ اداری هر مؤسسهای قابل انکار نیست و در بخش گردشگری این اهمیت قابلتوجه است، چون این صنعت برای اجرای اهداف خود به روابط عمومی بسیار نیازمند است. درواقع، گردشگری یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل در بالا بردن رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است و به عنوان یکی از ارکان مؤثر در توسعه و غنیسازی بخش اقتصاد شناخته میشود.
همچنین روابط عمومی نقشی بسیار پررنگ در بهبود و ارتقای سیستم توریسم در کشور دارد و از طریق آن است که اهداف صنعت توریسم برآورده میشود. ازاینرو، این پژوهش بر آن است تا با استفاده از رسانههای اجتماعی و با آگاهی از فرصتها و چالشهای پیش روی مسئولان، به بررسی و شناسایی راههایی بپردازد که موجب توسعه و افزایش صنعت گردشگری داخلی در عراق میشود. همچنین در این پژوهش سعی بر آن است تا به این سؤال اصلی پاسخ داده شود که: «دیدگاه مسئولان روابط عمومی در وزارت فرهنگ، جهانگردی و آثار باستانی عراق، نسبت به فعالیتها و توسعه مکانهای گردشگری عراق چیست؟» نمونه مطالعاتی در این پژوهش، وزارت فرهنگ عراق است. در پایان، موارد زیر به عنوان نتیجه این پژوهش روشن گردید:
دیدگاه مسئولین روابط عمومی درباره توسعه صنعت گردشگری و توریسم؛ دستیابی به تصویری روشن از فعالیتهای وزراتخانه؛ بررسی فعالیتهای مرتبط با گردشگری در وزارتخانه و عرضه آنها از طریق رسانههای اجتماعی؛ معرفی برنامههای مرتبط با گردشگری و پیشنهاد مکانهای مختلف گردشگری، هماهنگی میان گردشگران و وزارت؛ و نیز پاسخ به فعالیتهای رسانهای علیه وزارتخانه برای جلوگیری از نفوذ منفی بر افکار عمومی داخلی.