از شک تا یقین

1,500,000 ریال

کتاب از شک تا یقین تحقیقی درباره چیستی شک و یقین و راه ‏های تبدیل شک به یقین است.  در این اثر سعی شده آفات متعدد شک و تردید برای ایمان ‏ورزی آگاهانه مورد بحث قرار گرفته و عوامل تقویت شک در قلب و راه‏های زدودن آن بیان شود.

از این رو نگارنده ابتدا به چیستی و چگونگی شک و ماهیت آن در حقایق دینی پرداخته و عوامل بروز شک در قلب مانند ضعف قوه تعقل، انحراف دل، انکار عالمانه حقیقت و عوامل شناختی، بیرونی و روان‏شناختی ایجاد شک را بررسی نموده و روش صحیح برخورد با شک و خروج از این حالت را تبیین کرده است.

در ادامه وی به چیستی و چگونگی طلب یقین و روش برخورد صحیح با این حالت نیز اشاره نموده و روش قرآن و سنت در ایجاد و پرورش یقین را مطرح می‏نماید. چیستی وسوسه و عوامل وسوسه اعتقادی، چیستی و چگونگی سهو القلب (دل فراموشی) و شیوه برخورد صحیح با آنها نیز از دیگر محورهای بحث در این کتاب است.

نویسنده

علی موحدیان عطار

نوع جلد

شومیز

تعداد صفحات

311

قطع

رقعی

سال نشر

1387

10 in stock

Description

شک نخستین دامی است که بر سر راه پویندگان حقیقت قرار می‌گیرد و قرار از دل و جان ایشان می‌رباید.

شک گرچه می‌تواند سازنده باشد، اما چون بماند، دیگر نمی‌توان آن را بهنجار دانست. از سویی، شک واره‌هایی (حالت‌های مشابه شک) وجود دارد، که اگر از شک باز شناخته نشود، و با هر کدام برخوردی متناسب صورت نگیرد، چه بسا بر مشکل بیفزاد.

قرآن و اولیای الهی بهترین روشنگری‌ها را برای سرگشتگان وادی حیرت و تردید، و از جمله درباره شک‌ها و شک‌واره‌ها، ارایه کرده‌اند. این جستار کوششی است در جهت تنظیم کردن و در دسترس قرار دادن این روشنگری‌.

موضوع کتاب: