تاثیر گناه در معرفت از منظر قرآن و روایات

1,600,000 ریال

نقش گناه، ایمان، عمل صالح و معرفت در زندگی
بر اساس آموزه‌های اسلامی خوشبختی و رستگاری انسان فقط از طریق ایمان و عمل صالح محقق می‌شود. در روند حصول ایمان و عمل صالح، معرفت از جایگاه و نقشی بی‌بدیل برخوردار است. نعمت ارزشمند معرفت همواره در معرض تهدیدها و آسیب‌هایی است، یکی از آسیب‌های جدی معرفت، گناه است.

از آیات و روایات استفاده می‌شود که ظرفیت تخریبی گناه به گونه‌ای است که می‌تواند در فرایند شکل‌گیری معرفت انواعی از خلل ایجاد کند: مانع پیدایش آن گردد، معرفت به دست آمده و پیشین را نابود کند و یا آن را دگرگون و وارونه سازد.

نویسنده

مصطفی جعفرطیاری

تعداد صفحات

448

نوع جلد

شومیز

سال نشر

1394

10 in stock

Description

گناه و معرفت با سرنوشت انسان رابطه‌ تنگاتنگی دارند. گستره و تأثیر این دو به گونه‌ای است که سرنوشت همه انسان‌های غیرمعصوم به آن گره خورده است.

معرفت در حیات مادی و معنوی انسان جایگاه بی‌بدیلی دارد. تنها وسیله ارتباطی انسان با جهان خارج از ذهن، شناخت اوست. بقا و دوام زندگی آدمی بدون شناخت امکان­پذیر نیست.

سعادت و خوش‌بختی بشر مرهون شناخت اوست. رسیدن به کمال و نیل به اهداف بلند انسانیت در سایه معرفت انجام‌پذیر است. نوع نگرش انسان در خصوص جهان هستی، آفرینش و هدف خلقت، وابسته به نحوه شناخت اوست؛ معرفت، خاستگاه مکاتب، ایدئولوژی­ها و جهان­بینی انسان‌هاست و هر جهان‌بینی‌ای بر پایه شناخت استوار است.

موضوع کتاب: