دانشکده رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
FA
 

به کارگیری شبکه های رادیویی برای رسانه های اجتماعی در مسائل سیاسی عراق: نمونه رادیوی جمهوری عراق

 
تاریخ انتشار: 1400/01/28    تعداد بازدید: 7

به کارگیری شبکه های رادیویی برای رسانه های اجتماعی در مسائل سیاسی عراق: نمونه رادیوی جمهوری عراق

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد اسعد ضاحی یاسین دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه با عنوان «به‌کارگیری شبکه‌های رادیویی برای رسانه‌های اجتماعی در مسائل سیاسی عراق: نمونه رادیوی جمهوری عراق» روز شنبه 28 فروردین‌ماه 1400 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد اسعد ضاحی یاسین دانشجوی عراقی رشته مدیریت رسانه با عنوان «به‌کارگیری شبکه‌های رادیویی برای رسانه‌های اجتماعی در مسائل سیاسی عراق: نمونه رادیوی جمهوری عراق»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا به عنوان استاد راهنما، دکتر ارشد یاسین عدای العبد به عنوان استاد مشاور و دکتر میثم ایرانی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

این مطالعه با هدف کشف روش استخراج ایستگاه‌های رادیویی محلی برای شبکه‌های اجتماعی در جهت مسائل عراق با انجام یک روش توصیفی و تحلیلی بر روی یک نمونه تصادفی انجام شد. یک روش جامع موجود برای موارد عراق در برنامه‌های جمهوری عراق در طول دوره 7/1/2020 تا 9/30/2020. فناوری اطلاعات کمک کرد و ارتباطات دیجیتالی ارتباط بین مردم با جهت‌گیری‌های فرهنگی مختلف آنها، عبور از مرزهای سیاسی و جغرافیایی و انزوای تمدنی است که اکثر جوامع بشری تجربه می‌کردند، به عنوان معاصر ما جهان شاهد تحولات اساسی در فناوری ارتباطات و الگوهای تفکر در جوامع مختلف است. با نقش مؤثر در تأمین اطلاعات، نگرش‌ها و روندهای زیادی به مردم، از طریق پیشرفت عظیم که از طریق رسانه‌های اجتماعی اتفاق افتاد، رادیو وارد رقابت بین تلویزیون و اینترنت که علی‌رغم آنچه فناوری ارتباطات مدرن از ابزارهای جدید ارتباطی مانند تلویزیون و ویدئو و تماس مستقیم با پایگاه‌ها و شبکه‌های اطلاعاتی و خدمات اینترنتی تعاملی ایجاد کرده است، هنوز موقعیت خود را در سیستم رسانه حفظ می‌کند، اما این بدان معنی است زیرا نتوانسته است رادیو را به عنوان وسیله ارتباطات عمومی که از اعتبار و نفوذ مؤثر برخوردار است، حذف کند و رادیو همچنان اعتبار و اهمیت خود را حفظ می کند و تلویزیون پایه‌های رادیو و توانایی تأثیرگذاری در آن رادیو را خدشه‌دار نکرده است. امروز به سمت گسترش کانال‌های تخصصی خود حرکت می‌کند و از طریق چک‌های رسانه‌های اجتماعی شروع به پرداختن به توده‌ها می کند. (پخش دیجیتال) با این توسعه رادیویی، روند دستیابی به توده‌ها تسهیل شده و به عنوان یک وسیله مهم برای انتقال مسائل عراق از طریق محتواهای مختلف و عدم تمرکز ارتباطات از طریق هزاران ایستگاه که برای جلب منافع مردم و تأمین خواسته‌ها و نیازهای آنها کار می‌کنند و رادیو به عنوان یک ابزار اساسی برای انتقال اطلاعات باقی می‌ماند و این شاید الکترونیکی‌ترین ابزار باشد. این مطالعه با نتیجه‌گیری‌های متعددی به نتیجه رسید که مهم‌ترین آنها عبارتند از: تعاملات کاربران در شبکه‌های اجتماعی ایستگاه‌های رادیویی محلی بر ضرورت ارائه دیدگاه‌های متعدد در مورد مسائل عراق تأکید می‌کند که نشان دهنده تبلور دیدگاه‌های مختلف است و سپس این مشتاق برقراری ارتباط با موضع است برخی از این مسائل. به همین ترتیب، شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، به دلیل تعداد زیادی از تعاملات از یک سو، از نظر بالا بردن مسائل عراق در یک فاصله متوسط ​​قرار می‌گیرند و تعاملات را تعیین می‌کنند تا مسئله مورد بحث برای بحث و تعامل مشخص شود.


دانشکده رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده مجازی

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه نشریات دانشگاه
پست الکترونیک
فروش اینترنتی کتاب
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز