رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

دنیای امروز دنیای رسانه است و جنگ‌ها از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است

تاریخ انتشار:

رسانه‌های خارجی به جای اینکه صدای اعتراض معقول را برسانند، جوانان را مقابل یکدیگر قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت دانشکده رسانه و ارتباطات نخستین جلسه دورهمی دانشجویان و اساتید دکتری رشته مدیریت رسانه با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، برخی معاونان دانشگاه، اساتید و دانشجویان این رشته برگزار شد.

در این نشست که روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است و جنگ‌ها از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است گفت: در این ایام و رخ‌دادهای اخیر نیز رسانه‌های خارجی فشار شدیدی بر ما وارد کردند و به جای اینکه صدای اعتراض معقول را به مردم برسانند جوانان را به جایی رساندند که مقابل یکدیگر ایستادند. بنابراین اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست و همه از آن آگاه‌اند.
وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه این رشته و این دانش برای کشور و آینده ایران بسیار مهم است گفت: درست و دقیق خواندن و فهمیدن این دانش بسیار مهم است. دانشجویان این رشته باید چندوجهی و به زبان‌های خارجی مسلط باشند تا مسائل مهم را به صورت روشمند و دقیق از منابع اصلی بخوانند و مسائل را تحلیل کنند. حضور دکتر بشیر در این دانشگاه و این دانشکده بسیار مغتنم است. ایشان تخصص، تجربه و تسلط کافی بر فضای حاکم بر رسانه را دارند و امیدوارم که پس از این مرحله بتوانیم به سمت گسترش این رشته و نیز طرح دو رشته دیگر حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: امروز بحث‌های میان‌رشته‌ای درباره رسانه بسیار مهم است و علومی مثل حقوق رسانه، اخلاق رسانه رشته‌هایی‌اند که می‌توان برای مقطع دکتری آنها را تعریف کرد تا دانشجویان و طلاب ما بتوانند در آینده و برای جهان امروز حرف‌های جدی داشته باشند و جزو بازیگران اصلی این حوزه باشند. دانشکده‌هایی مثل حقوق در همه دانشگاه‌ها هست، اما به رسانه توجه کافی نشده است. ما باید در این رشته‌ها به صورت علمی و دقیق وارد شویم و سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم حرفی در این حوزه داشته باشیم. باید بدانیم که رسانه منتظر ما نمی‌ماند و باید شتاب کنیم و عقب نمانیم. من خوشحالم که ظرفیت این دانشکده دو برابر شده است و امیدوارم که با همت دست‌اندرکاران بتوانیم آینده‌ای شایسته برای این دانشکده رقم بزنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد رضا نواب، رئیس دانشکده رسانه و ارتباطات ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و دانشجویان گفت: دانشجویان باید سه حوزه مهم را در رسانه و این رشته مد نظر قرار دهند، اول نظریه‌ها؛ یعنی به صورت کامل و دقیق بر نظریات موجود تسلط پیدا کنند. دوم روش‌ها؛ به این معنی که بحث روش را به خوبی بشناسند و از آن بهره ببرند. و آخرین نکته مهم پروژه‌های شخصی دانشجویان است. هر دانشجویی باید پروژه شخصی و دغدغه فردی داشته باشد تا بتواند در این حوزه مؤثر باشد. دانشجویان باید در جهانی که رسانه‌ها حاکم‌اند، نه موشک‌ها، جایگاه خودشان را پیدا کنند.

در ادامه این نشست حجت السلام والمسلمین تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل، دکتر خوشرو، رئیس شبکه نسیم، آقای آقایا، مدیر سایت باسلام و دکتر بشیر به ایراد سخنرانی پرداختند.

مطالب مشابه