یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی

تاریخ انتشار:

امسال با توجه به پاندمی کرونا، یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دوره‌های بین‌المللی شیعه‌شناسی یکی از به‌نام‌ترین و پراستقبال‌ترین دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه ادیان و مذاهب است که هرساله توسط مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی برگزار می‌شود. اما امسال با توجه به پاندمی کرونا، یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این دوره برای اولین بار به زبان اسپانیولی و با مشارکت مؤسسه سلام در کلمبیا برای مخاطبین آمریکای لاتین برنامه‌ریزی شده و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و اساتید کشورهای آن منطقه مواجه شده است.

در این دوره اساتید به‌نام و شاخصی از جمله سرکار خانم دکتر توفیقی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر طالبی دارابی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب هستند، تدریس می‌کنند. هم‌چنین با توجه به این‌که کلاس‌ها به زبان اسپانیولی است، از اساتید شاخص بین‌المللی و اسپانیولی زبان از جمله آقایان عبدالکریم پاز، سهیل اسعد، لوئیس ویتو، فیصل مرهل، مرتضی رضازاده و… دعوت شده است که این امر بر کیفیت و غنای این دوره می‌افزاید. با توجه به اختلاف منطقه زمانی، کلاس‌های این دروه ساعت 4:30 صبح به وقت ایران است که با همراهی و مجاهدت اساتید برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که یازدهمین دوره بینالمللی شیعهشناسی در بهمن و اسفند 1399 در قالب مدرسه زمستانه ادیان به همراه سه دوره مستقل دیگر (کلیساشناسی، پولس در عهد جدید و دکترین امامت) ارائه شده است. این دوره با اشراف علمی و نظارت محتواییِ دانشکده شیعهشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار میشود و در پایان گواهی حضور از سوی این دانشکده به شرکتکنندگان اعطا خواهد شد.