با حضور هیئت اعزامی دانشگاه ادیان در دانشکده کوت عراق؛

اجرای تفاهم نامه دانشگاه ادیان و دانشکده کوت بررسی شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر شریعتمداری رئیس دانشکده فلسفه ضمن بازدید از دانشکده کوت با دکتر طالب زیدان الموسوی، رئیس مجلس الادارة دانشکده کوت و دکتر علی زوین رئیس دانشکده کوت دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار آقای دکتر طالب زیدان الموسوی ضمن خوش آمد گویی به هیئت اعزامی از دانشگاه ادیان اظهار کرد: روابط گسترده فرهنگی و دینی و تاریخی میان دو ملت ایران و عراق ایجاب می‌کند تا ما برای تعمیق و حفاظت از این همبستگی فرهنگی عمیق، خصوصا در عرصه دانشگاهی دست به کار شویم و برنامه‌های آکادمیک مشترک از جمله این کارهاست. از این رو با دعوت از برخی دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه شما در همایش بین‌المللی علوم اداری و اقتصادی گامی در این خصوص برداشته‌ایم.

وی افزود: دانشکده کوت، یک دانشکده خصوصی بوده و با بودجه دولتی اداره نمی‌شود. این دانشکده دارای بخش‌های مختلفی چون علوم کامپیوتر، مدیریت و اقتصاد، لیزر، پزشکی، علوم اسلامی و آداب است. به دلیل توسعه فعالیت‌های این دانشکده به زودی این دانشکده تبدیل به دانشگاه خواهد شد.

زیدان الموسوی همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه ادیان و مذاهب دانشکده کوت گفت: این دانشکده آمادگی دارد تا کتب و مقالات  پژوهشی اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب را رایگان به چاپ برساند و همچنین در زمینه تبادل استاد و دانشجو همکاری نماید.

در ادامه حجت‌الاسلام اسفندیاری مسئول اداره عربی-افریقا معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان ضمن اشاره به رسالت دانشگاه ادیان و مذاهب مبنی بر توسعه صلح و آرامش و همزیستی میان ادیان از طریق گفتگو و شناخت متقابل گفت: دو ملت ایران و عراق از زمان قدیم در تأسیس و تعمیق تمدن اسلامی نقش مهمی داشته‌اند و دانشمندان دو کشور سهم بسزایی در این زمینه ایفاد کرده‌اند. لذا موضوع تمدن اسلامی نوین و ضرورت احیاء آن، موضوع مهمی است که دانشگاه‌ها نقش بسیار حیاتی در تبیین، توسعه و تعمیق پایه‌های علمی و آکادمیک آن دارند.

وی افزود: بر همین اساس دانشگاه ادیان و مذاهب در نظر دارد در سال آینده کنفرانس بین المللی با موضوع «نقش دانشگاه‌های جهان اسلام در ایجاد تمدن نوین اسلامی» را با دعوت از دانشگاه‌های کشورهای عربی و اسلامی برگزار کند تا از این طریق مسائل مختلف تمدن اسلامی مورد بررسی و گفتگو و تبادل علمی قرار گیرد. از ­این ­امیدواریم دانشکده کوت هم یکی از دانشگاه‌های همکار برای برگزاری این کنفرانس باشد.

پس از این نشست به دعوت دکتر طالب الموسوی اعضای هیئت دانشگاه ادیان با بازدید از کتابخانه، دانشکده ها، مرکز آموزش زبان فارسی، اتاق ایران، زمین ورزشی و …. با فعالیت های این دانشکده از نزدیک آشنا شدند.

مطالب مشابه