دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب
به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی؛
جشن میلاد امام علی(ع) برگزار می‌شود
به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن اسلامی:
در باب کتاب «دانشگاه بوم‌شناختی: رؤیایی دست‌یافتنی»
یادداشتی از دکتر مهراب صادق‌نیا؛
الاهیات می‌تواند الاهیات بماند؛ اگر ...
به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل؛
دوره بین‌المللی «مدرسه زمستانه ادیان» آغاز شد
با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت صورت گرفت؛
رونمایی از اثر «بررسی اسناد زیارت دولت‌مردان مسلمان از حرم رضوی»
در سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛
کتاب جریان‌شناسی فکری امامیه در دوران فترت شایسته تقدیر شد

نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی نزد دانشجویان دانشگاه بغداد

 
تاریخ انتشار: 1399/10/02    

نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی نزد دانشجویان دانشگاه بغداد

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی صادق شلکام خرمیط با عنوان «نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی نزد دانشجویان دانشگاه بغداد»، روز سه‌شنبه دوم دی‌ماه 1399 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی صادق شلکام خرمیط با عنوان «نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی نزد دانشجویان دانشگاه بغداد»، دکتر ریا قحطان احمد به عنوان استاد راهنما و دکتر منصور اسدی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

رسانه‌های جدید یکی از آخرین فناوری‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود که بیشتر فعالیت دانشجویان را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را مجبور می‌کند با آن به عنوان یک واقعیت ضروری در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه بغداد برخورد کنند و این ما را به مطالعه نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه بغداد ترغیب می‌کند.   این مطالعه با هدف شناخت نقش رسانه‌های جدید در شکل‌گیری سیاسی و تربیت دانشجویان دانشگاه بغداد انجام شده است. هم‌چنین هدف آن، شناسایی رسانه‌هایی است که بیشترین تأثیر را در ذهن دانشجویان دارد. محقق در این پژوهش از روی‌کرد توصیفی استفاده کرده است، زیرا یکی از بهترین روش‌های مورد استفاده در مطالعات رسانه‌ای است. این مطالعه میدانی روی نمونه آماری از دانشجویان دانشگاه بغداد متشکل از 450 دانشجو انجام شد. این مطالعه به مجموعه‌ای از نتایج رسیده است که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از:

رسانه‌های جدید به شکل‌گیری روندهای سیاسی دانشجویان دانشگاه بغداد کمک می‌کنند. هم‌چنین نتایج نشان داد که دانشجویان دانشگاه بغداد متقاعد شده‌اند که وقایع عراق دلیلی برای حضور در رسانه‌های جدید و صفحات رسانه‌های اجتماعی است.

این مطالعه هم‌چنین مجموعه‌ای از توصیه‌ها را ارائه داده است که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از:

ـ ضرورت انتصاب متخصصان در رسانه‌ها برای نظارت بر رسانه‌های جدید برای تأثیرگذاری بیشتر در برقراری ارتباط با دانشجویان دانشگاه بغداد.

ـ سرمایه‌گذاری رسانه‌های جدید به روشی مثبت زیرا فرصتی مناسب برای کمک به دولت عراق در راستای اصلاحات سیاسی و شکل دادن به فرهنگ سیاسی از طریق هدایت پیام خود از طریق این رسانه جدید و جذب دانشجویان دانشگاه با روش‌های واقعی و مناسب است.


برچسب ها : صادق شلکام, دانشگاه ادیان و مذاهب, کارشناسی ارشد

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده رسانه و ارتباطات
واحد مشهد

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز