قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد:

مقاومت درسی که باید از دفاع مقدس آموخت

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس به بررسی مؤثر در ایستادگی ملت در مقابل دشمن و درنهایت، پیروزی در این کارزار جهانی پرداخت.

وی در این یادداشت آورده است:

ملت ایران اسلامی و انقلابی با دفاع مقدس نه تنها دشمن تا دندان مسلح را در رسیدن به اهداف پلیدش ناکام گذاشت؛ بلکه با عقب راندن دشمن از سرزمین اسلامی‌مان، زمینه‌های پیروزی نهایی را فراهم نمود و به حامیان مستکبر او و نوکران مزدورش فهماند خیال باطل هجوم به ایران اسلامی را برای همیشه از ذهن شیطانی خویش محو کنند.

در آغاز دفاع مقدس، هنوز چند صباحی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که استکبار جهانی از طریق منافقان، نوکران و مزدوران داخلی و خارجی، غائله‌های متعددی از قبیل: غائله کردستان، آذربایجان، خوزستان، کودتای نظامی و … را به راه انداخت تا انقلاب نوپای اسلامی را به شکست بکشاند؛ اما بعد از ناامید شدن در رسیدن به اهداف شیطانی خویش، به فکر حمله و هجوم همه‌جانبه، به واسطه صدام افتاد. این در حالی بود که کشور ایران از جهات نظامی، لجستیکی و غیر آن، به هیچ وجه آمادگی مقابله نداشت. اما دشمن نه تنها کاملاً آماده شده بود، بلکه از غرب و شرق عالم، دور و نزدیک، همگی در حد توان، صدام را همه‌جانبه و از هر جهت، حمایت و مجهز کردند. در آن دوران، دنیای استکبار، ایران اسلامی را بایکوت و تحریم نمودند و حتی از ورود ابتدائی‌ترین تجهیزات مانند سیم‌خاردار به ایران ممانعت کردند.

در چنین شرایطی ملت مسلمان و انقلابی ایران، یکه و تنها در مقابل تمام کفر و استکبار جهانی ایستادگی کرد. رمز و راز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس را باید در مقاومت جست‌وجو کرد. سه عامل مهم و اساسی، در اصل این ایستادگی و تداوم آن نقش بی‌بدیل داشت:

1. توکل برخدا؛ 2. وحدت اقشار مختلف؛ 3. پیروی از رهبری الهی.

به برکت این سه عامل بود که ملت ایران توانست در گام اول مانع پیشروی دشمن شود و در گام‌های بعدی، سنگر به سنگر، خاکریز به خاکریز او را به عقب براند و در آخرین گام، به پیروزی نهایی برسد.

هم‌اکنون نیز تنها راه‌حل مشکلات و دستیابی به پیروزی بر دشمن و خنثی‌سازی توطئه‌های آن، فقط و فقط راه مقاومت است. در طول سال‌های گذشته، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به صورت مکرر و مؤکد، تمسک به مقاومت را گوش‌زد کرده‌اند. بنابراین با توکل بر خدا، با وحدت اقشار مختلف و پیروی از ایشان است که می‌توان بر تمام مشکلات فائق آمد و به‌ویژه در جبهه اقتصادی به پیروزی رسید و تحریم همه‌جانبه دشمن را بی‌اثر ساخت و در یک کلام، باید درس مقاومت را از دفاع مقدس آموخت و به کار بست. با مقاومت است که می‌توان انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

مطالب مشابه