حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب:

همکاری علمی در جنوب شرق کشور از اهداف دانشگاه ادیان است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز پنجشنبه 19 تیرماه 1399 با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار به خدمات شایان توجه علما و مراجع در وحدت و تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: امروزه آن‌چه می‌تواند به حل مشکلاتی که جامعه جهانی و جهان اسلام با آن مواجه است، بپردازد، تقریب مذاهب، وحدت اسلامی و گفت‌وگوی میان ادیان است.

وی از حجت‌الاسلام والمسلمین محامی به عنوان یکی از ائمه جمعه موفق یاد کرد و گفت: ما آمادگی داریم با همکاری دانشگاه زاهدان یک کار مشترک علمی با محوریت اهل‌سنت آغاز کنیم. امیدواریم بتوانیم با همکاری شما رشته‌های مورد نیاز منطقه را دایر و استادان و کادر علمی آن را تأمین کنیم، چراکه گسترش همکاری‌های علمی در جنوب شرق کشور جزو اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی نیز گفت: باید ارتباط علمی وثیق بین علمای شیعه و اهل‌سنت بیشتر شود و گسترش یابد. باید مراکز علمی مشترکی راه‌اندازی شوند و علما نه بر روی مباحث اختلافی بلکه درباره مسائل مشترک گفت‌وگو کنند. مهم، همین نشست و برخاست و تعامل فکری و علمی و فرهنگی است که در اعتدال فکری و عملی بسیار مؤثر است.

وی افزود: این که مثلاً عالمی معاند باشد، هم در شیعه و هم در سنی بسیار کم است. وقتی ارتباط برقرار می‌شود، حداقل این است که شخص احساس می‌کند طرف مقابل بین خودش و خدای خودش حجتی دارد. این، حسن ظن و تفاهم ایجاد می‌کند. و به نفع شیه و سنی است که مراکز علمی هرچه زودتر در سیستان و بلوچستان پایگاهی راه‌اندازی کنند و فعالیت جدی خود را شروع کنند،و یکی از این محورها و مجموعه‌ها، دانشگاه ادیان و مذاهب است و ما آماده همکاری با شما هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب نیز گفت: باید دوره‌هایی برای بازدید علما و مولوی‌های اهل‌سنت از شهر قم و دیدار با علما و اساتید مطرح برگزار کرد و گفت‌وگوهای علمی برگزار شود.

مطالب مشابه