مدیر انتشارات ادیان و مذاهب:

شورای نشر کتاب دانشگاه ادیان و مذاهب با اعضای جدید شروع به کار می کند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهدی محمدی شجاعی مدیر انتشارات ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی از تشکیل شورایی جدید با عنوان شورای نشر کتاب برای نظارت بر چاپ آثار دو انتشارات «ادیان» و «دانشگاه ادیان و مذاهب» خبر داد.

مهدی محمدی شجاعی درباره ماهیت و وظایف شورای نشر کتاب دانشگاه گفت: با توجه به این‌که انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌اکنون به عنوان یک ناشر شناخته‌شده و برتر که به صورت تخصصی در حوزه ادیان و مذاهب مطرح می‌باشد، طبیعتاً محتوایی که این مرکز ارائه می‌کند باید از اتقان و غنای علمی کافی برخوردار باشد. علت موفقیت انتشارات در چاپ و نشر آثار فاخر در این حوزه، ارزیابی آثار پیشنهادی توسط کارشناسان و طرح آن در جلسات مختلف شورای نشر بوده است.

وی گفت: پیش از «شورای کتاب» با اعضای مصوب هیئت رئیسه دانشگاه ادیان و مذاهب بر آثار منتشره از سوی دانشگاه نظارت می‌کرد و اما از سال جدید با تغییر اعضا، این شورا با عنوان شورای نشر کتاب آغاز به فعالیت خواهد کرد. امیدواریم با حضور اعضای جدید، سرعت کار شورا و کیفیت نظارت بر آثار افزایش یابد.

محمدی شجاعی هم‌چنین افزود: در سال 1398 بیش از 15 هزار جلد کتاب از سوی دانشگاه منتشر شد که این، نشان از رشدی پنجاه درصدی می‌دهد. کتابسرای دانشگاه نیز فعالیت خود را با عرضه آثار خود و نیز آثار ناشران برتر با قوت ادامه می‌دهد.

مدیر انتشارات ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: صنعت نشر کشور در ماه‌های گذشته با مشکلاتی هم‌چون گرانی خدمات مرتبط با چاپ و نشر، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی مواجه شده است. همین امر حتی موجب تعطیلی بعضی ناشران و ورشکستگی گروهی دیگر شد اما انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب موفق شده است با همت همکاران مجموعه علی‌رغم مشکلات موجود امیدوارانه به آینده بنگرد.

وی گفت: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به کیفیت بیش از کمیت اهمیت می‌دهد لذا در طول یک سال گذشته تغییراتی اساسی در طراحی جلد، صفحه‌آرایی و چاپ آثار ایجاد کرده است. هم‌چنین نمایندگی‌های خود را در سراسر کشور فعال نموده است و آثار انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از سوی مراکز پخشی هم‌چون ققنوس، فرهنگ و چشمه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

محمدی شجاعی درباره روند ارزیابی آثار پیشنهادی به انتشارات گفت: صاحب‌قلمانی که مایل‌اند آثارشان از سوی انتشارات ادیان و مذاهب و یا نشر ادیان منتشر شود، می‌توانند با ورود به سامانه book.urd.ac.ir اثر خود را به معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب ارسال نمایند. اثر در اختیار ارزیاب قرار می‌گیرد و در صورت کسب امتیاز لازم در شورای نشر کتاب مطرح می‌شود. در صورت عدم کسب امتیاز لازم، اثر به ارزیاب دوم سپرده می‌شود. در نهایت پس از تأیید شورای نشر کتاب، انتشارات اقدامات لازم برای نشر کتاب هم‌چون ویرایش، صفحه‌آرایی و چاپ را آغاز می‌کند. در طول این پروسه 4 تا 6 ماهه نیز تبلیغات مناسب و گسترده بر روی اثر به انجام می‌رسد.

مطالب مشابه