دیدار میهمان آلمانی با ریاست دانشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب روز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه 1397 در دیدار با هیئت سه نفره آکادمی کاتولیکی برلین که در محل دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب روابط دانشگاهی بسیار زیادی با آلمان دارد. آلمان باید با مسلمانان هم‌چون دیگر شهروندان آلمانی برخورد کند، چراکه مسلمانان هیچ مشکلی با این کشور ندارند. مردم آلمان انسان‌هایی فرهنگی و اهل تعامل هستند. لذا رابطه ما با آلمان هر روز در حال تقویت شدن است و ما از این رابطه بسیار خوشحالیم.

وی افزود: ما هم‌چنین با قدرتمندتر شدن آلمان هم موافقیم. چراکه آلمان به جز در دوره هیتلر جزو کشورهای استعمارگر نبوده است. آلمان کشوری با ظرفیت‌های بالا و دانشمندان بزرگ و راه فرهنگیِ روشن است. ما با قلب گشاده از گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب استقبال می‌کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس گفت‌وگو، پژوهش و تحصیلات تکمیلی ایجاد شده است.

دکتر توماس ورتز رئیس آکادمی کاتولیکی برلین نیز در این دیدار گفت: من تحت تأثیر دانشگاه قرار گرفتم. این دانشگاه ظرفیت‌های بسیاری دارد. این‌جا دانشگاه پویایی است. ما با استادان شما تبادل نظر کردیم. استادان شما بسیار مجرب بودند. ما هرساله برای مسلمانان در آلمان مراسم افطار برگزار می‌کنیم و خوشحال می‌شویم روابط ما بیشتر شود.

 

نشست علمی با حضور میهمانان آلمانی برگزار شد

میهمانان در ادامه نشست علمی مشترک با استادان دانشکده ادیان برگزار کردند.

پروفسور آنجل میدلبیک با مقاله «دیدگاه کاتولیکی به گفتمان مسیحی و مسلمان از زمان بیانیه عصر ما» و دکتر کریستین استروبل با مقاله «مفهوم مسیحیان گم‌گشته پس از کارل رانر و ارتباط آن با امروز» میهمانانی بودند که در این نشست به ارائه سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر باقر طالبی دارابی با عنوان «گفت‌وگوی ادیان: تجربه ایرانی اسلامی» نیز به نمایندگی از دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست علمی، به ارائه سخنرانی پرداخت.

میهمانان هم‌چنین از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب و نمایشگاه آیین بازدید کردند.

گفتنی است سفر علمی این اندیشمندان به ایران، با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به انجام رسید.

مطالب مشابه