با انتخاب ریاست دانشگاه به دبیرکلی؛

نشست اتحادیه مؤسسات حوزوی برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دومین نشست اتحادیه مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی حوزوی در مشهد مقدس برگزار و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با اکثریت آرا به سمت رئیس شورا و دبیرکلی این اتحادیه انتخاب شد.

هم‌چنین در این نشست، اساسنامه اتحادیه نیز که توسط دکتر ملکی نهاوندی معاون سابق آموزشی دانشگاه و رییس کنونی دانشکده شیعه شناسی تدوین شده بود، به تصویب اعضا رسید و مشهد مقدس به عنوان مقر دبیرخانه این اتحادیه انتخاب شد.

دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه قرآن و حدیث، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم از جمله اعضای این اتحادیه هستند.

دانشگاه‌ها، مؤسسات و‌ مراکز آموزشی و پژوهشی که دارای مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش آموزش عالی و حوزه‌های علمیه می‌باشند، می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند.

زمینه‌سازی در جهت ارتقای کیفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی مؤسسات آموزش عالی حوزوی با هدف تولید علم مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایفای نفشی مؤثر در ایجاد تمدن نوین اسلامی و مرجعیت علمی، و ایجاد انسجام و هماهنگی در فعالیت‌های مربوط به مراکز حوزوی در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی در حوزه علم و فناوری و تحول علوم انسانی از جمله اهداف تأسیس این اتحادیه است.

گفتنی است دومین نشست اتحادیه مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی حوزوی پنجشنبه 27 دی‌ماه 1397 در مشهد مقدس برگزار شد.

مطالب مشابه