با حضور اساتید و دانشجویان

جشن بزرگ عید غدیر در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می شود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: غدیر یکی از وقایع بزرگ تاریخ است و با توجه به اتفاق نظر بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام، غدیر می‌تواند محور وحدت و انسجام مسلمین باشد.

معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که مستندات تاریخی و اذعان علمای صدر اسلام مؤید واقعه مبارک غدیر است، افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت چنین واقعه‌ای در محافل علمی، می‌تواند چشم‌اندازی در جهت غدیرپژوهی و رسیدن به واقعیت‌های صدر اسلام ترسیم نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که پاسداشت مناسبت‌های اعتقادی هریک از مذاهب اسلامی با تقریب بین این مذاهب هیچ منافاتی ندارد، ادامه داد: امید است در برگزاری جشن‌های عید غدیر، شاهد مودت و اخوت در میان مسلمانان باشیم.

جعفرطیاری هم‌چنین گفت: احترام به مذاهب اسلامی و مقدسات آنان، می‌تواند باعث یأس و ناامیدی تفرقه‌افکنان باشد و در جشن‌های غدیر تلاش همه اندیشمندان و فرهیختگان بر این است که به فضائل و مناقب مولای متقیان و اهل‌بیت طاهرین ایشان بیش از پیش پرداخته شود.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی با برگزاری جشن غدیر سعی در یادآوری حقیقت واقعه غدیر و پیامهای والای آن به جهان اسلام دارد. به همین منظور مراسم باشکوهی با حضور اعضای هیئت علمی، اساتید،‌ دانشجویان، کارکنان و سادات جلیلالقدر این دانشگاه روز چهارشنبه هفتم شهریورماه 1397 بعد از نماز ظهر برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه