دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب
به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی؛
جشن میلاد امام علی(ع) برگزار می‌شود
به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن اسلامی:
در باب کتاب «دانشگاه بوم‌شناختی: رؤیایی دست‌یافتنی»
یادداشتی از دکتر مهراب صادق‌نیا؛
الاهیات می‌تواند الاهیات بماند؛ اگر ...
به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل؛
دوره بین‌المللی «مدرسه زمستانه ادیان» آغاز شد
با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت صورت گرفت؛
رونمایی از اثر «بررسی اسناد زیارت دولت‌مردان مسلمان از حرم رضوی»
در سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛
کتاب جریان‌شناسی فکری امامیه در دوران فترت شایسته تقدیر شد

اعطای تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان‌ِبرتردانشگاه‌های‌کشور

 
تاریخ انتشار: 1397/02/03    

اعطای تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان‌ِبرتردانشگاه‌های‌کشور

بنياد ملّي نخبگان براساس آيين‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهيلات ويژه‌اي را براي دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها براي طيّ دوره نظام‌وظيفه تخصصي اعطا می كند كه باتوجه به درخواست‌هاي فراوان متقاضيان شرايط بهره مندي از آن از ابتداي مهرماه سال 1394 تسهيل شده است. مهم‌ترين نكات اين تسهيلات به شرح زير است:

 

صرفاً دانش‌آموختگان دورة كارشناسي‌ارشد و دكتري تخصصي و نيز دانشجويان دورة دكتري تخصصي كه از طرح‌نامة رسالة (پروپوزال) خود با موفقيت دفاع كرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

 

يادآوري 1: دانش‌آموختگان دورة دكتري حرفه‌اي پزشكي معادل دورة كارشناسي‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصي پزشكي معادل دورة دكتري تخصصي محسوب مي‌شوند.

 

يادآوري 2: بهره‌مندي دانشجويان دورة دكتري از اين تسهيل منوط به موافقت استاد راهنما و تأييد دانشگاه محل تحصيل آنهاست.

 

دانش‌آموختگان مؤسسه‌هاي علمي داخل كشور، كه حداكثر سه سال از زمان دانش‌آموختگي آنان گذشته و وضعيت فعلي آنان دانش‌آموخته باشد مجاز به استفاده از اين تسهيلات هستند.

 

يادآوري 3: دانش آموختگان مؤسسه‌هاي علمي خارج از كشور، چنانچه حداكثر شش سال از زمان دانش‌آموختگي آنان گذشته باشد، مي‌توانند با مراجعه به وبگاه بخش بين‌المللي (http://international.bmn.ir ) از تسهيلات نظام‌وظيفة تخصصي دانش‌آموختگانِ غير مقيم استفاده كنند.

 

بررسي پروندة دانش‌آموختگان منوط به ثبت كامل اطلاعات متقاضي در سامانة اطلاعاتي بنياد ملّي نخبگان (soraya.bmn.ir http://) است و هيچ يك از مدارك به‌طور دستي تحويل نمي‌شود.

 

شرط لازم: ميانگين كلِ دورة كارشناسيِ متقاضيان بايد بيش از 15 و ميانگين كلِ دورة كارشناسي‌ارشد و نيز دورة دكتري آنان بيش از 16 باشد.

 

يادآوري 4: چنانچه دانش‌آموخته داراي فعاليت نخبگاني برجسته‌اي است ليكن يكي از شرايط زير را احراز نكرده‌ است مي‌تواند اطلاعات خود را به نشاني research@bmn.ir ارسال كند تا پس از بررسي و درصورت تأييد بنياد، امكان دسترسي وي به سامانه مهيا شود:

 

1.  گذشت بيش از سه سال از تاريخ دانش‌آموختگي متقاضي

2. عدم كسب حد نصاب ميانگين كل

 

شرط کافی: دانش‌آموختگان بايد اولاً حدنصاب لازم، دست‌كم 150 امتياز براي دانشجويان دورة دكتري، دست‌كم 180 امتياز در دورة دكتري و 130 امتياز در دورة كارشناسي‌ارشد، را از فعاليت‌هاي نخبگاني به‌دست آورند و ثانياً حائز بيشترين امتياز در بين ساير متقاضيان در دورة بررسي باشند.

 

يادآوري 5: چنانچه فرد مشمول در حین خدمت نظام‌وظيفة تخصصي در مقطع تحصيلي جديد پذيرفته شود، مي‌بايد انصراف خود را از تسهيلات خدمت نظام‌وظيفة تخصصي اعلام كند. بهره‌مندي از مزاياي اين تسهيلات براي اين دسته از افراد در پايان مقطع جديد، منوط به احراز مجدد شرايط فوق براي‌ آن مقطع مي‌شود.

 

مهم‌ترين مصاديق فعاليت‌هاي نخبگاني به شرح زير است:

 

الف. موفقيت‌هاي علمي در دانشگاه (آموزشي، پژوهشي، فنّاورانه و ...)

ب. كسب جايزه‌هاي تحصيلي بنياد

ج ‍. برگزيده شدن در جشنواره‌هاي علمي،پژوهشي،‌ فنّاورانة مورد تأیید بنياد

د‍. برگزيده شدن در جشنواره‌هاي معتبر ادبي و هنري يا فعاليت‌هاي‌قرآني مورد تأييد بنياد

ه‍. فعاليت نوآورانه (اختراعات برگزيده و ...)

 

يادآوري مهم: دانش‌آموختگان براساس امتياز حاصل از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني در زمان تحصيل (و نه صرفاً داشتن مقاله) مي‌توانند از تسهيلات نظام‌وظيفة تخصصي بهره‌مند شوند.

 

باتوجه به اينكه امتيازهاي دانش‌آموختگان به كمك نرم افزار تخصصي محاسبه مي‌شود لازم است:

 

1-7. همة اطلاعات به طور كامل در سامانه بارگذاري شود. بديهي است تا تكميل نهايي اطلاعات، فرايند بررسي آغاز نمي‌شود.

2-7. زمان بررسي پرونده (از زمان تكميل نهايي پرونده) در سامانه 45 روز است و صرفاً پس از پايان اين زمان، امكان پاسخگويي وجود خواهد داشت.

 

يادآوري مهم: چنانچه در هر مرحله از بررسي مشخص شود متقاضي اطلاعاتي خلاف واقع را بارگذاري كرده است، متقاضي نه‌فقط از اين درخواست بلكه از تمامي تسهيلات بنياد محروم مي‌شود و عدم صداقت وي به دستگاه‌هاي ذي‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقي موضوع پيگيري مي‌شود.

 

چنانچه با درخواست متقاضي موافقت نشود، متقاضي مجاز است با ارتقاي فعاليت‌هاي نخبگاني خود يك ‌بار ديگر (در محدودة مجاز پس از دانش‌آموختگي)، درخواست خود را در سامانه بارگذاري كند و بارگذاري درخواست‌هاي ديگر تنها پس از شش‌ماه از زمان آخرين درخواست وي امكان‌پذير است.

 

تمامي ارتباطات بنياد با مخاطبان براي استفاده از تسهيلات نظام وظيفه، صرفاً از طريق شبكه (و به شكل غيرحضوري) انجام خواهد پذيرفت. از اين رو چنانچه متقاضيان پرسش/ درخواستي دربارة اين موضوع داشته باشند بايد با مراجعه به بخش «پاسخگويي به درخواست‌هاي شما» در وبگاه بنياد (به نشاني:www.ask.bmn.ir )، درخواست خود را ارسال كنند تا مورد بررسي قرار گيرد.



نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده رسانه و ارتباطات
واحد مشهد

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز