حضور استاد مذهب اسماعیلیه در دانشگاه

تاریخ انتشار:

پروفسور «اسماعیل قربان حسین پونه والا» استاد هندیالاصل دانشگاه کالیفرنیا، محقق و کتابشناس و فهرستنویس کتب اسماعیله روز سهشنبه اول اسفندماه 1396 با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار کرد.

در این نشست پروفسور پونه والا به ارائه گزارشی از فعالیتهای علمی خود در زمینه مذهب اسماعیلیه و نیز فعالیتهای دینی خود در ایالات متحده پرداخت.

حجتالاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب نیز ضمن معرفی دانشگاه، به تبیین رویکرد علمی دانشگاه ادیان و مذاهب نسبت به ادیان و فرق مختلف پرداخت و بر گفتوگو بین ادیان و مذاهب با هدف کاهش آلام بشری تأکید کرد و نشر چندین اثر از سوی دانشگاه با موضوع اسماعیلیه را یادآور شد.

در ادامه پروفسور پونه والا به تبادل نظر علمی با استادان حاضر در جلسه و بررسی شرایط همکاری علمی بین دو طرف با محوریت مذهب اسماعیلیه پرداخت.

در این نشست که روز سهشنبه اول اسفندماه 1396 برگزار شد، دکتر محمد جاودان معاونت پژوهش دانشگاه و حسین متقی فهرستنویس و دانشجوی دکتری دانشگاه نیز حضور داشتند.

گفتنی است وی برنده جایزه بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است و برای سومین بار به ایران سفر میکند. وی تا کنون دو سخنرانی در دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان «رویکرد سنت اسماعیلیه در تفسیر قرآن کریم» و «ارتباط اسماعیلیه با تصوف» ایراد کرده است.

مطالب مشابه