حضور سفیر هند در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب سوراب کومار سفیر هند در ایران عصر روز سه‌شنبه 12 دی 96 میهمان این دانشگاه بود.

سفیر هند طی این حضور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسجدجامعی مشاور عالی وی دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار با اشاره به ارتباط دیرینه ایران و هند، پیشرفت شگرف در هند در عرصه نرم‌افزار و سخت‌افزار را مایه افتخار کشورهای مستقل خواند.

وی با اشاره به دموکراسی پیشرفته در هند، همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم در این کشور را نیز دستاوردی ارزشمند دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با مروری بر فعالیت‌های آموزش، پژوهشی انجام‌شده در دانشگاه ادیان و مذاهب درزمینهٔ ادیان شرق و چاپ کتب مختلف در این زمینه ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف این فعالیت‌ها بیشتر شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین خواستار استمرار ارتباط سفارت هند با دانشگاه ادیان و مذاهب به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه درزمینهٔ تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مشترک علمی و دیگر همکاری‌های پژوهشی میان این دانشگاه و همتایان هندی شد.

سفیر هند نیز ضمن با اشاره به خونگرمی و میهمان‌نوازی مردم ایران، کار در ایران را لذت‌بخش خواند و با اشاره به سفرهای خود به مناطق مختلف ایران، اشتراکات تاریخی فرهنگی دو کشور را گسترده دانست.

سوراب کومار همچنین با اشاره به تحصیل دانشجویان هندی و پاکستانی در حوزه‌های عملیه قم، آن را در نزدیکی فرهنگی میان دو کشور مؤثر دانست.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسجدجامعی مشاور عالی رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز ضمن مروری بر وضعیت سیاسی و اقتصادی منطقه به‌ویژه هند و چین، راهکارهای عملی شدن همکاری‌های دوجانبه علمی نیز را بررسی کردند.

سفیر هندوستان در ادامه حضور خود در دانشگاه با همراهی آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل از دیگر بخش‌های دانشگاه ازجمله کتابخانه تخصصی آن دیدن کرد و طی آن غنای منابع موجود در این کتابخانه به‌ویژه در بخش کتب لاتین را ستود.

 

مطالب مشابه