حضور جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن زاهدان و خاش در دانشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن زاهدان و خاش ضمن حضور در این دانشگاه به بازدید از بخش‌های مختلف آن پرداختند.

این گروه در بدو دیدار خود برای آشنایی بیشتر با ساختار آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب در نشستی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس و دکتر فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی آن شرکت کردند.

در این نشست ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از روابط دوستانه خود با بزرگان اهل سنت سیستان و بلوچستان از قبل از انقلاب تاکنون گفت.

آقای نواب در ادامه به روابط بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: بنده معتقد نیستم که اختلافی یا مشکلی بین شیعه و سنی هست، آنچه هست گفتگوهای بین اعضای یک خانواده است و اگر هم مشکلی هست به خاطر فعالیت 500 ساله انگلیسی‌هاست که از هراس پیشروی عثمانی‌ها تا پشت دروازه‌های اتریش به فکر اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی افتادند و هنوز هم ادامه دارد.

در ادامه این نشست چند نفر از میهمانان به طرح مشکلات و معضلات آموزشی و حوزوی خود از قبیل آینده شغلی پس از فارغ‌التحصیلی پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر فرمانیان از رایزنی‌های خود با بزرگان اهل سنت سیستان و بلوچستان درباره حل این مشکلات گفت و پیشنهادهایی برای رفع آن‌ها مطرح کرد.

گفتنی است ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن زاهدان و خاش از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب به‌ویژه بخش منابع اهل سنت بازدید کردند.

مطالب مشابه