جمعی از زنان دانشگاهی غنا و تانزانیا از دانشگاه ادیان و مذاهب دیدن کردند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از بانوان دانشگاهی کشورهای افریقایی غنا و تانزانیا در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافتند و در دیداری با چند تن از اعضای هیئت‌علمی به گفت‌وگو نشستند.

در این دیدار حجت‌الاسلام دکتر فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب و خانم دکتر توفیقی ضمن خوشامدگویی به این گروه درباره فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه برای میهمانان افریقایی توضیحاتی ارائه کردند.

دکتر فرمانیان در این جلسه با مروری بر سابقه فعالیت‌ها و نحوه تشکیل دانشگاه ادیان و مذاهب، تأسیس این مرکز را در راستای پاسخ به نیاز حوزه‌های علمیه برای آشنایی آکادمیک با سایر ادیان به‌منظور توانایی گفت‌وگو و تعامل با پیروان این ادیان عنوان کرد.

وی همچنین دانشگاه ادیان را در حال حاضر دارای روابط خوبی با بسیاری از کشورها و دانشگاه‌ها ازجمله واتیکان، آلمان، امریکا، آفریقای مرکزی و غربی و آفریقای جنوبی عنوان کرد که در قالب تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک علمی و همایش‌ها و کارگاه‌ها اجرا می‌شود.

رئیس دانشکده مذاهب در ادامه این نشست با همراهی خانم دکتر توفیقی به سؤالات گروه آفریقایی درباره نقش و موقعیت زنان در ایران پاسخ دادند.

در این بخش از جلسه  دکتر فرمانیان با اشاره به جایگاه زنان در ایران گفت: هم‌اکنون زنان ایرانی با تکیه‌بر توانایی‌های خود توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف ازجمله دانشگاه‌ها جایگاه خوبی در جامعه ایران به خود اختصاص دهند.

خانم دکتر توفیقی نیز با اشاره به مشقت‌هایی که زنان مسلمان در جوامع افریقایی متحمل می‌شوند آنان را به‌عنوان الگوی شکیبایی در برابر سختی‌های اجتماعی دانست که نکات فراوانی می‌توان از بردباری‌شان آموخت.

مطالب مشابه