جلسه دفاعیه ترجمه چهار فصل اول کتاب علم و دین، اثر«مک گراث»

تاریخ انتشار:

در این جلسه که آقایان دکتر بیات در جایگاه استاد راهنما، دکتر موسوی به عنوان استاد مشاور، دکتر مفتاح در سمت استاد داور و نیز جمعی از سایر دانشجویان علاقه مند حضور داشتند، نزادی به ارائه پایان نامه خود پرداخت و گفت: بحث  علم و دین و تبیین چگونگی ارتباط معرفت تجربی با تعالیم دینی مهم ترین بحث از مباحث فلسفه دین و از نظر تاریخی سرآغاز مسائل جدید کلامی است.

وی افزود: دیدگاه آلیستر مک گراث در باب ارتباط علم و دین دیدگاهی است که با رویکرد عدم ضدیت علم و دین به بررسی وجه مشترک این دو می پردازد. وی معتقد است که برای دستیابی به فهم کامل تری از این رابطه باید موضوعات نظری تر به طور مفصل بررسی شوند.

پس از دفاعاعیات این دانشجو، دکتر مفتاح استاد داور، ضمن تمجید از این پایان نامه چند نکته را به وی متذکر شد و گفت: در ترجمه باید به منابع انگلیسی دیگر هم رجوع کرد و در متن رساله نیز باید در ترجمه واژگان یکنواخت عمل کرد.

زینب نزادی دانشجوی رشته ادیان ابراهیمی دانشکده ادیان در پایان این جلسه و پس از آنکه اساتید راهنما، مشاور و داور به همراه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی برای بررسی پایان نامه و نحوه دفاع وی وارد شور شدند توانست عنوان «قابل قبول» را از ایشان برای پایان نامه خود کسب کند.

گفتنی است از نکات جالب این جلسه حضور حجت الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این جلسه بود که باعث دلگرمی دانشجویان حاضر گردید.

مطالب مشابه