آیت الله پناهنده مطرح کرد؛

عبادت بدون معرفت معنا ندارد

تاریخ انتشار:

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله پناهنده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله عبدالله  پناهنده و با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه آیت الله پناهنده با اشاره به آیات و روایات گفت: انبیا (سلام الله علیهم اجمعین) نماینده خداوند باری تعالی هستند،آن خدایی که به ما نزدیک‌تر از رگ گردن است و این انبیا وظیفه هدایت انسان را بر عهده دارند.

انسان مقام بزرگی در بین مخلوقات الهی دارد و خداوند تبارک و تعالی در حدیث قدسی می‌فرماید: ای انسان ما همه چیز را برای تو و تو را برای خود خلق کردیم.

این استاد اخلاق ادامه داد؛ انسان کامل خلیفه الله است و این خلیفه مراتبی دارد و همه این‌ها بخاطر این است که مقام معرفت انسان بالا رود و خداوند متعال را آنگونه که هست بشناسد و او را عبادت کند زیرا که عبادت بدون معرفت معنا ندارد.

آیت الله پناهنده افزود؛ خداوند انسان را هدف‌مند خلق کرده و طبق آیه شریفه مراد از خلقت تمام انس و جن این بوده که خدا را عبادت کنند.

این استاد حوزه بیان کرد؛ یکی از صفات خداوند متعال «صمد» بودن است و می خواهد که انسان نیز بی‌نیاز از غیر او باشد ولی می‌بینیم که بعضی‌ها خود را ارزان می‌فروشند.

مطالب مشابه