با سخنرانی امام جمعه پردیسان؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س) در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س) با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حامدی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
در این مراسم که به منظور بزرگداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد امام جمعه پردیسان در جمع دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب سخنانی را درباره شخصیت و زندگانی آن حضرت بیان کردند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حامدی با اشاره به روایت شریف نبوی«لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَکَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ‏ هِیَ‏ أَعْظَمُ‏ إِنَّ‏ فَاطِمَةَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً‌ وَ شَرَفاً وَ کَرَماً» ادامه داد؛ این روایت پیامبر(ص) را تمام فریقین در کتاب‌های خود آورده‌اند و این نشان از عظمت بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) می‌باشد.
امام جمعه پردیسان با اشاره به آیه شریفه مباهله افزود؛ در این آیه خداوند تبارک و تعالی قدر و منزلت فاطمه زهرا(س) را بیان کرده است طبق روایات باید گفت که مقام حضرت زهرا(س) را فقط خدا و ائمه اطهار می‌توانند درک کنند و با عقل بشری نمی‌شود به کنه وجود حضرت زهرا(س) پی برد.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد؛ در قرآن کریم خداوند تبارک و تعالی زنان بسیاری را معرفی کرده است که باید گفت طبق حدیث شریف فاطمه زهرا(س) سرور و سالار زنان دنیا و آخرت است.
در ادامه این  مراسم مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای آن بانوی دو عالم به مرثیه سرایی پرداختند.
گفتنی است: امام جمعه پردیسان در این حضور ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه،با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نشست مشترکی را برگزار کردند.

مطالب مشابه