با صدور پیامی؛

پیام تسلیت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در پی ارتحال آیت‌الله محمد یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درگذشت این عالم و خادم برجسته انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

 

درگذشت فقیه مبارز و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله یزدی مایه تأسف و تأثر این‌جانب گردید. سال‌ها مجاهدت در انقلاب، و قبول مسئولیت‌های بالا در نظام جمهوری اسلامی و نیز مناصب عالی حوزوی، ایشان را به یکی از چهره‌های ماندگار انقلاب و روحانیت تبدیل کرده است.

نقش‌آفرینی ایشان در دوران خفقان پهلوی و حمایت ایشان از نهضت امام خمینی(ره) در دوران عسرت و غربت، هرگز از یادها نخواهد رفت؛ هم‌چنان‌که وفاداری ایشان به امام و رهبری در همه مراحل، و بهره‌برداری نکردن از امکانات در دو دوره تصدی قوه قضائیه، ذخیره ایشان در روز واپسین خواهد بود، ان شاء الله تعالى.

اهتمام ایشان به دانشگاه ادیان و مذاهب نیز ستودنی بود. این دانشگاه هم تذکرها و گاه ملاحظات تند ایشان را مغتنم می‌شمرد و از آن‌ها در اصلاح روندهایش بهره می‌برد و هم از حمایت‌های بی‌دریغ ایشان از کلیت این اقدام، به عنوان نیاز ضروری حوزه و روحانیت برخوردار بود.

این‌جانب که به چندین دهه آشنایی، هم‌نشینی و تعامل با ایشان، مفتخر و مبتهج بوده و در درس‌های اخلاق ایشان از قبل از انقلاب حضور داشته‌ام، درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین و فرزندان مکرم‌شان تسلیت می‌گویم و غفران و رضوان الهی، و نیز بالاترین درجات بهشت برین را برای ایشان از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه