با صدور پیامی؛

تسلیت رئیس دانشگاه به مناسبت درگذشت آیت الله حسینی جلالی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله سید محمدحسین حسینی جلالی از پژوهشگران میراث کهن نسخ اسلامی را تسلیت گفت.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف، خبردار شدیم که دانشور فرزانه و محقق برجسته تراث اسلامی و شیعی، آیت‌الله سید محمدحسین حسینی جلالی پس از عمری مجاهدت علمی و خدمت به میراث مکتوب اسلامی، دار فانی را وداع گفت. آن دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه قم و نجف که هم‌چون همه پژوهندگان میراث کهن اسلامی از تعقیب و آزار رژیم بعث عراق نیز مصون نبود، ناگزیر راهی آمریکا شد و در آن‌جا با تأسيس the open school، به تربیت محقق و نشر آثار شیعی همت گماشت. او در نزدیک به هشتاد سال عمر شریفش، ده‌ها اثر اسلامی را احیا کرد و در کنار فهرست‌نگاری‌هایش، بر آثار فراوانی مقدمه نوشت و تعلیقه زد.

این‌جانب، درگذشت این استاد عالی‌مقام را به اخوی معظمش، حضرت استاد سید محمدرضا حسینی جلالی و نیز به خاندان بزرگ طباطبائی یزدی که او به ایشان منتسب بود، و به همه دانشیان، به‌ویژه محققان تراث اسلامی تسلیت عرض کرده، برای آن فقید سعید، غفران و رضوان الهی، و برای همه بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل از خدای جلیل مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه