حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان خبر داد:

اعطای کمک هزینه پژوهشی به مقالات نشریات جدید دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام خبر آمادگی معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب برای پذیرش مقالات جهت سه مجله جدید دانشگاه گفت: در راستای گسترش روی‌کرد پژوهشی دانشگاه و ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران اعم از استادان و دانشجویان حوزه ادیان و مذاهب، نسبت به کسب مجوز سه نشریه جدید علمی به زبان‌های عربی و انگلیسی اقدام و مجوزهای لازم در این خصوص را دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: این معاونت هم‌اکنون پس از تکمیل اعضای هیئت تحریریه مجلات، نسبت به صدور فراخوان مقاله اقدام کرده است و دانشجویان و پژوهشگران ارجمند می‌توانند مقالات علمی خود را برای عرضه به زبان‌های انگلیسی و عربی در اختیار واحد مجلات معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب قرار دهند.

فرمانیان گفت: با توجه به اعتبار و جایگاه شایسته دانشگاه ادیان و مذاهب در مجامع علمی داخلی و خارجی، چاپ صدها کتاب با دو انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب و نشر ادیان و نیز صدها مقاله علمی پژوهشی در قالب هشت مجله و افزوده شدن این سه مجله به دیگر خروجی‌های علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، چاپ و نشر کتب و مقالات دانشجویان و پژوهشگران به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی جایگاه ویژه‌ای به هویت و جایگاه علمی نویسندگان این مقالات خواهد بخشید.

معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد: «دراسات فی الادیان والمذاهب» به زبان عربی، «Islamic Inquiriens» و «Study of Interreligious Relations» به زبان انگلیسی، عناوین سه مجله علمی جدید دانشگاه ادیان و مذاهب است که در حوزه‌های گوناگون ادیان و مذاهب به صورت دوفصلنامه منتشر خواهند شد.

وی گفت: پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را به زبان‌های انگلیسی و عربی به نگارش درآورند و یا مقاله فارسی منتشر نشده خود را در اختیار این واحد قرار دهند تا پس از تأیید و طی فرآیند قانونی به زبان‌های انگلیسی یا عربی ترجمه و سپس منتشر شود.

معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی استادان، دانشجویان و پژوهشگران، پس از تأیید مقالات پیشنهادی، به ازای هر مقاله، کمک‌هزینه پژوهشی از این سوی این معاونت اعطا خواهد شد. پس از انتشار دو شماره از این مجلات، مجوز علمی پژوهشی مجلات مذکور صادر می‌گردد و بر اساس این مجوز، مقالات منتشره در دو شماره نخستین نیز علمی پژوهشی محسوب خواهند شد. لذا این بهترین فرصت برای پژوهشگران است تا بتوانند ضمن بهره‌مندی از کمک‌هزینه پژوهشی، مقاله خود را با عنوان علمی پژوهشی منتشر نمایند.

فرمانیان در پایان گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب دارای سامانه‌ای منحصر به فرد و پیشرو برای دریافت مقالات از نویسندگان و فرآیند انتشار مقالات می‌باشد و پژوهشگران ارجمند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://journals.urd.ac.ir مقالات خود را جهت انتشار از طریق این سامانه به واحد نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب ارسال کنند.

مطالب مشابه