مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار…

دوره بین المللی «آشنایی با قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران»

تاریخ انتشار:

اولین دوره کوتاه‌مدت بین‌المللی «آشنایی با قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران» به همت مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب و همکاری پژوهشکده شورای نگهبان و دانشگاه امام صادق(ع)، 9 تا 13 اردیبهشت 1398 در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این کارگاه که با شرکت استادان و دانشجویانی از کشورهای آلمان، ژاپن، آفریقای جنوبی، اروگوئه، هندوستان، اسپانیا، فرانسه، پاکستان، ایرلند، لبنان و کانادا برپا شد، موضوعاتی هم‌چون آشنایی با قانون اساسی، نظریه ولایت فقیه، ساختار قوای سه‌گانه و ساختار و شیوه عملکرد شورای نگهبان توسط اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع)، قم و پژوهشکده شورای نگهبان ارائه شد.

از جمله کارگاه‌های تأثیرگذار این دوره، با ارائه دکتر سید فضل‌الله موسوی عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد. وی ضمن ارائه سخنرانی درباره ساختار و عملکرد شورای نگهبان به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در این باره پاسخ گفت.

در کنار برگزاری کارگاه در نوبت صبح، در نوبت عصر بازدیدهای فرهنگی متناسب با محتوای دوره برگزار شد که بازدید از صحن علنی و موزه مجلس شورای اسلامی، دیوان عالی کشور و دانشگاه تهران از آن جمله بود.

هم‌چنین پس از پایان دوره، گواهینامه شرکت در دوره به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

پس از اتمام دوره، مدیران و پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان و دانشگاه امام صادق(ع) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آمادگی خود را جهت ادامه همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب برای برگزاری مداوم این دوره اعلام کردند.

شایان ذکر است مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد در ادامه فعالیت‌های بین‌المللی خود در نظر دارد دوره کوتاه‌مدت ایران‌شناسی را نیز تابستان امسال با حضور اساتید و دانشجویان خارجی برگزار کند.

مطالب مشابه