قائم‌مقام دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد:

دانشگاه ادیان سپاه و همه ما سپاهی هستیم

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و به ویژه میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با تلاوت آیه 40 سوره حج، یکی از مصادیق این کلام خداوند را پاسداران انقلاب اسلامی دانست.

دکتر جعفرطیاری گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید:«الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ؛ همانها که از خانه و شهر خود ، به ناحق رانده شدند ، جز اینکه می گفتند: «پروردگار ما ، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نکند ، دیرها و صومعه‌ها ، و معابد یهود و نصارا ، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می شود ، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.» و به حق باید گفت از نمونه‌های بارز این آیه شریفه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که اگر نبود به جرأت می‌توان گفت که نه شیعه‌ای، نه اهل سنتی و نه حتی یهود و مسیحی‌ای در امان نبود و گواه بر این مدعا نیز حضور موثر این نیروهای جان‌برکف در عراق، سوریه و لبنان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با محکوم کردن برخی شیطنت‌های داخلی در تخریب  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در پی آن اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا در افزودن نام این نهاد انقلابی در لیست گروه‌های تروریستی؛ خاطرنشان کرد: در این سال‌ها سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همان ابزار الهی در برابر دشمنان بشریت است که خداوند در آیه 40 سوره حج به آن‌ها اشاره کرده و آنان را موجب نجات ادیان و انسان‌ها می‌داند.

قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حضور موثر سپاه پاسداران در کشورهایی که مورد هجوم تروریست‌های ضد بشریت قرار گرفته‌اند افزود: همه جهان دیدند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با پدیده شوم داعش که تمام منطقه خاورمیانه و جهان را تهدید کرد و موجب فجایع بشری بسیاری در کشورهای مختلف گردید؛ جان‌فشانی بسیار کرد در نهایت موفق و پیروز گردید. نیروهای مخلص سپاه با کمک‌هایی از دل و جان و در جنبه‌های مختلف انسانی و استراتژیک به کشورهای عراق و سوریه در دفع نیروی شر داعش یاری رساندند و در این مسیر همه جهان مشاهده کردند که برای آنان فرقی در دین، مذهب و نژاد نیست.

وی افزود: دفع شر گروه ضدبشری داعش از جهان، یکی از دلایلی دلیل است که می‌گوییم اگر سپاه نبود نه شیعه‌، نه اهل سنت و نه مسیحیان و نه یهود در امان نبود. حتی خود آمریکا و کشورهای اروپایی نیز در امان نبودند. این نهاد مقدس ثابت کرده است که دغدغه اصلی برای آنان بشریت، کرامت و آزادی نوع انسان از بند ستمگران و متجاوزین است.

معاون فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مهمانان خارجی بسیاری به دانشگاه ادیان و مذاهب رفت و آمد دارند که شامل سفیران کشورهای خارجی، اساتید و دانشمندان علوم مختلف هستند؛ بسیاری از این مهمانان در دیدارها و نشست‌ها با مسئولین به ویژه ریاست دانشگاه، بارها اذعان کرده‌اند تنها کشور و تنها نیروی نظامی که توان و جرات مقابله و مبارزه با متجاوزان و مستکبران را در جهان دارند؛ ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: به نظر، همین خوشنامی‌ها، دستاوردها و پیروزی‌ها است که منجر به این هجمه‌ها و اقدامات خصمانه از جانب مخالفان و منجر به حرکاتی از سر استیصال می‌شود.

جعفرطیاری با یادآوری خاطرات حضور در جبه‌های دفاع مقدس در کردستان گفت: سپاه از آغاز حیات خود دینش به انقلاب و مردم ایران را همیشه ادا کرده است و برای آنان فرقی میان شیعه و سنی، فارس و کرد و ترک و عرب و دیگر نژادها نبوده است. از جانفشانی در جبهه‌های دفاع مقدس در مناطق جنوب و غرب ایران گرفته تا همین سال‌ها و یاری‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در زلزله غرب و سیل ویران‌گر سال جدید، همیشه سپاه در مرکز میدان و در راس فداکاری بوده است. به همین دلیل است که مردم ایران نیز هیچ‌گاه این نهاد مبارک را تنها نمی‌گذارد و به دفاع از ماهیت آن خواهد پرداخت.

قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:  دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان عضوی کوچک از جامعه اسلامی ایران در واکنش به اقدام دولت آمریکا و رئیس‌جمهور بی‌خردش اعلام می‌کند که این دانشگاه نیز سپاه پاسداران است و همه اعضا و ارکان آن از دانشجو و استاد و کارمند سپاهی هستند. امروز ندای همه مردم ایران، فارغ از تمام اختلافان سیاسی و نظری با یکدیگر همین است که ما سپاهی هستیم و این ندا پاسخی راسخ به اقدامات ناشیانه دشمنان است. امروز همه ما با اتحاد و هم‌دلی پشت سر ولی امر مسلمین ایستاده‌ایم و تا همیشه دوشادوش سپاه از کرامت بشر و انسانیت دفاع خواهیم کرد.

مراسم جشن میلاد امام حسین (ع) در دانشگاه ادیان با مراسم مداحی در رثای پیشوای سوم شیعیان امام حسین(ع) پایان یافت.

مطالب مشابه