سخنرانی ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری‌پور در سخنان خود که 21 بهمن‌ماه 97 بعد از نماز ظهر در محل نمازخانه دانشگاه ایراد کرد، گفت: انقلاب ما یک شجره طیبه بود. در طول این چهل سال مدام ادعا می‌شد که این انقلاب به زودی شکست خواهد خورد اما هم‌چنان این انقلاب ایستاده و به چهل سالگی رسیده است.

وی افزود: کسانی که با انقلاب ضدیت دارند همانند منافقانی هستند که در مکه و مدینه با پیامبر به مخالفت برمی‌خاستند. همان اخلاص‌ها و از خود گذشتگی‌های اصحاب پیامبر را می‌شد در یاران انقلاب اسلامی ایران دید. امروزه روز به روز انقلاب جلو رفته و دشمنان عقب نشسته‌اند. ببینید که بعد از هشت سال جنگ با عراق، الان عراق بهترین دوست ایران است و بخش اعظمی از راهپیمایی اربعین را ایرانیان تشکیل می‌دهند. لبنان نیز به همین شکل است و این از ثمرات انقلاب اسلامی است که لبنان و بیروت که حیاط خلوت اسرائیل بود الان به یمن حضور حزب‌الله در امنیت است و اسرائیل از وجود حزب‌الله در هراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امیر جوان‌آراسته نیز در سخنان خود که هفدهم بهمن‌ماه 97 بعد از نماز ظهر در محل نمازخانه دانشگاه ایراد کرد، ضمن اشاره به جریانی که در فضای مجازی علیه انقلاب به راه افتاده است، گفت: اول باید دانست مردم برای چه قیام کردند. گرچه هم‌اکنون مشکلاتی در جامعه هست و مردم با آن دست به گریبان هستند. باید دید انقلاب به نفع اسلام و تشیع بود یا نه. آیا بعد از انقلاب توانستیم به نام اسلام جایگاه بهتری در جهان بدهیم؟ باید دید برای خدا و دین خدا چه کردیم؟ ما قیام لله کردیم یا نکردیم. دراین صورت باید انصاف دهیم که انقلاب ما باعث شد آوازه اسلام دنیا را در بر بگیرد و قابلیت‌ها و جاذبیت‌ها و ارزش‌های اسلامی در همه دنیا در یک سطح گسترده پخش شد و تشیع در دنیا معرفی شد.

وی افزود: چرا دیگران از قدرت ایران در منطقه خوف دارند؟ باید جنبه‌های مختلف را دید و بعد قضاوت کرد. مشکلات اقتصادی به اسلام بازنمی‌گردد بلکه به این برمی‌گردد که بعضی مسئولان ناکارآمد هستند و هشتاد درصد مشکلات اقتصاد کنونی داخلی است و نه خارجی. اگر روحیه کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری در میان مسئولان وجود داشته باشد، هیچ‌وقت کار ما به سامان نمی‌رسد.

مطالب مشابه