حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در کارگاه بین‌المللی «ایران امروز»:

پیروان همه ادیان و مذاهب در صلح و آرامش در ایران زندگی می کنند

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با چهل تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خارجی گفت: ما به همه مظلومان دنیا و همه ادیانی که در دنیا هست، احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه این‌ها باید دست در دست هم بگذارند و از ارزش‌های اخلاقی در دنیا دفاع کنند. کشورهایی که استقلال‌شان را به آمریکا فروخته‌اند ما را در تحریم قرار داده‌اند، به خاطر این که می‌بینند روز به روز بر قدرت ایران در منطقه اضافه می‌شود و می‌خواهند جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند.

وی در ادامه گفت: ایران بزرگ‌ترین خدمت را به کشورهای جهان کرد. اگر ما داعش را به کمک بعضی کشورهای دیگر در سوریه و عراق شکست نداده بودیم بدانید امروز خیابان‌های اروپا مرکز داعش بود و نیز کشورهای دیگر. الان آمریکایی‌ها در افغانستان حضور دارند ولی مرکز کشت انواع مواد مخدر، افغانستان است و باندهای مافیایی آن‌ها مسیر خود را از ایران انتخاب می‌کنند و ما روزی نیست که در ایران مواد کشف نکنیم و آن‌ها این‌ها را ترانزیت می‌کنند به دیگر کشورها به کمک این قدرت‌های بزرگ. ما قربانی تروریزم بین‌الملل هستیم. هفده هزار نفر از مردم ما را تروریست‌ها شهید کردند ولی همان تروریست‌ها الان در کشورهای اروپایی تحت حفاظت این کشورها هستند و از آن‌ها پول می‌گیرند و به آن‌ها کمک می‌کنند. در خود فرانسه کسانی که در ایران زن و کودکان را ترور می‌کردند در فرانسه به نام مجاهدین برای آن‌ها نشست برگزار می‌کنند و جان بولتون برای آن‌ها سخنرانی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج هم‌چنین گفت: ما خواهان زندگی مسالمت‌آمیز به پیروان همه ادیان هستیم. کما این که الان در ایران یهودیان و زرتشتیان و ارامنه و اهل‌سنت همه با هم در کنار هم زندگی می‌کنیم بدون این که با هم مشکل داشته باشیم. امروز تمام خدماتی که به شیعیان داده می شود به اهل‌سنت و یهود و مسیحی و زرتشتی و اقلیت‌های دینی همان خدمات داده می‌شود بدون هیچ تبعیضی. ولی به هر حال توطئه‌ها علیه ما زیاد است ولی کشور و ملت و رهبر و دولت ما قاطعانه ایستاده‌اند و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. همین تحریم‌ها باعث شده ما در بسیاری زمینه‌ها رشد شگفت‌انگیزی داشته باشیم. صنایع موشکی ما که امروز مطرح کرده‌اند، خود آن‌ها هم می‌دانند که جنبه دفاعی دارد و نمی‌خواهیم به هیچ کشوری تجاوز کنیم. این سیاست آمریکا است که می‌خواهد کشور ما را به تروریسم متهم می‌کند اما این یک دروغ فاحش است و ما همواره از کشورهای مظلوم دفاع کرده‌ایم و جز این هم هدفی نداریم.

گفتنی است در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر به سؤالات مهمانان پاسخ گفت.

این دیدار روز سه‌شنبه نهم بهمن‌ماه 1397 در محل سازمان حج و زیارت در تهران در چهارچوب کارگاه بین‌المللی «ایران امروز»‌ به انجام رسید.

مطالب مشابه