ششمین همایش بین المللی «جهانشمولی زبان عربی» برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ششمین همایش بین‌المللی جهانشمولی زبان عربی روزهای جمعه 30 آذر و شنبه یکم دی‌ماه 1397 با میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن‌های امام موسی صدر و شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

ریاست این همایش را سعد عجیل مبارک الدراجی رئیس انجمن بین‌المللی صلح و فرهنگ به عهده داشت.

ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در نخستین روز از برگزاری این همایش ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اهمیت این زبان در این است که خداوند متعال دین اسلام را به این زبان عرضه کرده است و این زبان در بسیاری از زبان‌های جهان تأثیر عمیق نهاده است و زبان رسمی در 25 کشور جهان است. لذا این یک زبان مقدس است که تمدن طلایی اسلام به این زبان شکل گرفته است.

وی افزود: میراث عظیمی علمی ادبی و دینی به واسطه این زبان به وجود آمده است و تأثیرگذاری آن در زبان‌های فارسی، اردو و ترکی غیرقابل انکار است.

ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به اهمیت این زبان واقف است لذا این زبان در سطوح مختلف تحصیلی آموزش داده می‌شود. چرا که این زبان، زبان قرآن است و با زبان فارسی عجین شده است.

زبان عربی و وسایل ارتباطی و جهانی‌سازی، سیاست‌های زبان و زبان عربی در جهان عرب، زبان عربی و اقتصاد، زبان عربی و گفتمان سیاسی مذهبی و زبان عربی و زبان‌شناسی مدرن از جمله سرفصل‌های این همایش بود.

گفتنی است ششمین همایش بین‌المللی جهانشمولی زبان عربی با حضور اندیشمندانی از کشورهای عراق، لیبی، الجزایر، تونس و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در دو کارگاه مختلف به مدت دو روز در سالن‌های امام موسی صدر و شهید بهشتی برگزار شد.

مطالب مشابه