ریاست دانشگاه در نشست صمیمی با دانشجویان:

دانشگاه ادیان و مذاهب از هشتاد درصد دانشگاه های دولتی قوی تر است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در نشست صمیمی ریاست و رؤسای هفت دانشکده دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشجویان که روز پنجشنبه پانزدهم آذرماه 1397 برگزار شد، دانشجویان سؤالات و انتقادات خود را مطرح کردند و رؤسای دانشکده‌ها به سؤالات پاسخ دادند.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه در سخنان کوتاهی گفت: روند آموزش عالی کشور به طرف خصوصی‌سازی است. 86 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌های دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهریه پرداخت می‌کنند و دانشگاه‌های دولتی نیز هفتاد درصد ظرفیت خود را به صورت پرداخت شهریه تحت عناوین شبانه و مانند آن برگزار می‌کنند. دولتی یا غیردولتی بودن اصلاً مهم نیست. چون همه دانشگاه‌ها به سوی شهریه‌ای شدن می‌روند.

ریاست دانشگاه در ادامه گفت: الان دانشگاه‌هایی غیردولتی در تهران هستند که رتبه‌های یک تا شانزده کنکور به جای دانشگاه شریف به این دانشگاه می‌روند. به گفته یکی از معاونان وزارت علوم، دانشگاه ادیان و مذاهب از هشتاد درصد دانشگاه‌های دولتی قوی‌تر است. اعتبار دانشگاه‌ها به دولتی یا غیردولتی بودن نیست بلکه به محتوای علمی آن است. دانشگاه خاتم از دانشگاه شریف جلوتر است. اخیراً معاون وزیر علوم اعلام کرد که از این به بعد عنوان علمی پژوهشی نشریات دانشگاهی بر اساس محتوای آن در هر شماره است. لذا ممکن است نشریه‌ای در یک شماره، علمی پژوهشی باشد و در شماره‌ای دیگر نباشد.

وی در پایان درباره جایگاه دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ارزش دانشگاه ادیان و مذاهب به استقلال آن است و به این‌که از جریانات سیاسی فارغ است و دنبال مسیر خود است.

مطالب مشابه