حضور رایزن فرهنگی عراق در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، روز شنبه 27 آبان 96 میزبان دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی عراق بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار عراق را یکی از کشورهایی خواند که پیروان ادیان مختلف و مذاهب گوناگون از هزاران سال پیش در کنار هم زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با اشاره به ظرفیت‌های همکاری علمی ایران و عراق خواستار عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر این همکاری‌ها درزمینهٔ تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های ادیانی مشترک شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد مسجدجامعی مشاور عالی آقای نواب نیز که در این دیدار حضور داشت با معرفی کوتاهی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز بافت ادیانی کشور عراق زمینه همکاری دوطرفه را بسیار مهیا و آماده خواند.

دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی عراق در ایران نیز در این دیدار از روابط مطلوب میان ایران و عراق گفت و اظهار داشت: این روابط به مرحله‌ای رسیده که مرزهای جغرافیایی میان دو کشور را عملاً بی‌معنا کرده است.

الحجاج از لزوم ورود ایران و دانشگاه‌های ایرانی در امور فرهنگی در عراق گفت و با اشاره به آشنایی خود با دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: کاری که در این دانشگاه می‌شود با توجه به‌ واقع‌شدن آن در شهر مقدس قم کاری مهم و تجربه‌ای ارزشمند است چراکه ادیان و مذاهب فارغ از هرگونه تعصب در این دانشگاه موردمطالعه قرار می‌گیرند.

در ادامه این جلسه دو طرف راهکارها و زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی بیشتر میان دانشگاه ادیان و مذاهب و همتایان عراقی را بررسی کردند.

دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی عراق در ایران در ادامه حضورش در دانشگاه ادیان و مذاهب از کتابخانه تخصصی آن نیز دیدن کرد و در ضیافت نهار نیز حضور یافت.

مطالب مشابه