رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

پیام دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد صلح  و گفت‌وگو در جهان است

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب با رویارویی جهان اسلام و مسیحیت، موافق نیست و این رویارویی را نشانه جهل و ترس می‌داند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه با حضور در دانشگاه پاپی «سن بوناونتورا سرافیکوم» با مسئولین این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در اين ديدار که با بازدید هيئت ايراني از بخش‌های مختلف این دانشگاه همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در سخنانی خطاب به دانشجویان دانشکده الاهيات بر نقش قدیس فرانسیس آسیزی در پایان دادن به جنگ، در زمان جنگ‌های صلیبی، تأكيد كرد، و از همدلي خويش با معنویت فرانسیسي سخن گفت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با ستودن پیام فرانسیسي و معنويت آن، برای روحانيون سراسر جهان دعا كرد كه در راه خير و نيكي گام بردارند و آماده شوند كه پیام‌آور صلح در کشورهای خويش باشند.

وی همچنین افزود؛ هدف و پیام دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد صلح  و گفت‌وگو در جهان است و این دانشگاه با رویارویی جهان اسلام و مسیحیت، موافق نیست و این رویارویی را نشانه جهل و ترس است.

پدر رافائل دی مورو رئیس دانشگاه پاپی «سن بوناونتورا سرافیکوم» نیز در این دیدار با خوش‌آمد گویی به حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و هیئت همراه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه متبوعش از آمادگی برای همکاری‌های علمی با دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

در ادامه طرفین درباره رابطه بشر با معنویت و مشکلات گوناگونی که در دنیای امروز با آن رو‌به‌رو است، بحث و گفتگو كردند. برگزاري کنفرانسی درباره عارفان اسلامي و عارفان فرانسیسي نیز یکی دیگر از موضاعاتی بود که حاضرین در این جلسه در مورد آن به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تقدیر و تشکر از استقبال گرم مسئولین دانشگاه پاپی «سن بوناونتورا سرافیکوم» از آن‌ها برای سفر به ایران و بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب دعوت کرد.

مطالب مشابه