مفتی اعظم عمان تاکید کرد؛

امام خمینی با انقلاب اسلامی و حرکتی که در منطقه ایجاد کرد به ما هویت و شخصیت داد

تاریخ انتشار:

مسلمانان باید به‌ اندازه‌ای قدرت‌مند شوند تا به بیگانگان اجازه ندهند که در امورشان دخالت بکنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به عمان با علامه احمد بن حمد خلیلی، مفتی اعظم کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش؛ در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن تمجید از علامه خلیلی به عنوان یکی از رهبران دینی جهان اسلام عنوان کرد: عالمانی همچون حضرتعالی که مشی وحدت گونه میان مسلمانان دارند و همواره بر مبنای گسترش روابط علمی میان علمای جهان اسلام با تأکید بر ضرورت وحدت در میان مسلمانان حرکت می‌کنند موجب اعتلای جهان اسلام خواهند بود. اگر علمای بارزی نظیر شما به صحنه می‌آمدند، زمینه‌ای برای ابراز وجود تکفیری‌‌ها و اختلافات این چنینی میان مسلمانان باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شما یکی از بانیان عمان جدید بودید و حاکمان این کشور به اسرائیل اجازه داده بودند که از فضای هوایی عمان استفاده کنند اما شما اعتراض شدیدی نسبت به این موضوع داشتید و جلوی این کار را گرفتید. این حرکت شما نشان داد که شما کاملا به مسائل جهان توجه دارید و توانسته‌اید به عنوان یک عالم مسلمان جایگاه دینی خود را حفظ کرده و در جهت منافع جهان اسلام قدم بردارید.

سید ابوالحسن نواب همچنین با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: برای دانشگاه ادیان و مذاهب افتخاری است که همه ادیان و مذاهب در آن آموزش داده می‌شود. ما همواره تلاش کردیم موجب تقریب و وحدت مسلمانان شویم و این یکی از اصول دانشگاه ادیان و مذاهب است. ما ادیان و مذاهب را در این دانشگاه آموزش می‌دهیم تا بتوانیم حقیقت ادیان و مذاهب را نشان دهیم و از این طریق موجب کاهش سوء تفاهمات میان مذاهب اسلام در مرحله اول و سپس میان ادیان شویم.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه نمونه در منطقه و حتی در جهان است چرا که در این دانشگاه همه ادیان و مذاهب به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود. در حقیقت این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی در حوزه ادیان و مذاهب است. یکی از مذاهب اسلامی که ما در دانشگاه ادیان و مذاهب نسبت به آن توجه ویژه داریم و در خصوص آن تاکنون پایان‌نامه‌های متعددی نیز نوشته شده است مذهب اباضیه است که حضرتعالی به عنوان مفتی بزرگ آن شناخته می‌شوید.

در ادامه این دیدار علامه احمد بن حمد خلیلی، مفتی اعظم کشور عمان ضمن خوش‌آمدگویی به ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه از تلاش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص ترویج امر وحدت میان مسلمانان تجلیل کرد و گفت: مسلمانان باید به‌ اندازه‌ای قدرت‌مند شوند تا به بیگانگان اجازه ندهند که در امورشان دخالت بکنند. این امر مهمی است که باید در جهان اسلام اتفاق بیافتد و این امر محقق نمی‌شود مگر با وحدت همه مسلمانان و مذاهب اسلامی.

وی در ادامه ضمن تمجید از شخصیت بزرگ امام خمینی عنوان کرد: انقلاب اسلامی و حرکت عالم بزرگ شیعه امام خمینی(ره) در منطقه به ما امید و روحیه داد. در حقیقت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی و حرکتی که در منطقه ایجاد کرد به ما هویت و شخصیت داد.

گفتنی است در این سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا نواب،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حامد شاه رفعتی و دکتر ابراهیم امینی رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب را همراهی می کنند.

مطالب مشابه