با حضور هیئتی از دانشگاه ادیان؛

همکاری‌های علمی میان دانشگاه ادیان و دانشگاه بابل عراق بررسی شد

تاریخ انتشار:
دانشگاه بابل عراق

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن، محمد موحد معاون آموزش دانشکده علوم قرآنی، علی عبدالله زاده و داود ملاحسنی مدیر گروه علوم قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی انصاری‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین شاه رفعتی مدیر کل امور بین الملل با معاونت آموزشی دانشگاه بابل ریاست دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بابل و مدیران گروه این دانشکده در روز یکشنبه مورخه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ دیدار و گفتگو نمودند.

بر اساس این گزارش، در این دیدارحجت‌الاسلام و المسلمین شاه‌رفعتی به ظرفیت‌های دانشگاه از جمله توافقنامه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف، دانشکده‌های متعدد، مرکز انتشارات و همچنین مجلات پژوهشی دانشگاه در عرصه بین‌الملل و اسکوپوس اشاره نمودند. همچنین آقای دکتر ملانوری به ظرفیت‌های تعاملی مانند برگزاری همایش، انجام طرح‌های پژوهشی و درسنامه و همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تاکید نمودند.

در ادامه جلسه هیئت عراقی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. این هیئت که عبارت از آقایان دکتر عامر عمران الخفاجی رئیس دانشکده، طالب الحسینی معاون دانشکده، دکتر درید الاعرجی مدیر گروه علوم قرآن، آقای حسین عالی المهند مدیر گروه زبان قرآن و یقظان الجبوری مدیر گروه فقه بودند به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

آقای عامر عمران الخفاجی بر امکان همکاری بین دو دانشگاه با تکیه بر مکتب اهل بیت تاکید نمود. ایشان گفتند این دانشکده مشتمل بر سه گروه علوم قرآن زبان قرآن و فقه است. در این دیدار آقای محمد منصور الخفاجی معاون آموزشی دانشگاه بابل نیز به دانشکده های متعدد دانشگاه بابل اشاره نمود که متشکل بر بیست دانشکده از جمله دانشکده هنر مهندسی، حقوق تربیت، مدیریت و اقتصاد علوم اسلامی و … است. این دانشگاه بیش از سی هزار دانشجو، هزار هیئت علمی، هفت هزار مقاله چاپ شده در اسکوپوس دارد و در جایزه یوم العلم عراق رتبه دوم را کسب نموده است. همچنین این دانشگاه به عقد قراردادهایی با دانشگاه تهران و امیرکبیر اقدام کرده است.

در پایان جلسه نیز بر مفاد توافقنامه اولیه با محورهای تبادل اساتید، دید و بازدید مسئولین، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، نشر مشترک، تبادل اساتید راهنما، ارتقای شیوه‌های آموزشی و پژوهشی و برگزاری همایش‌های بین المللی تاکید شد.

مطالب مشابه