با حضور قائم‌مقام ریاست دانشگاه؛

جلسه تودیع و معارفه رئیس واحد نشریات برگزار شد

تاریخ انتشار:

جلسه تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جواد قاسمی مسئول سابق واحد نشریات دانشگاه و معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدمهدی حسین‌پور به عنوان رئیس جدید واحد نشریات با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جواد قاسمی مسئول سابق واحد نشریات دانشگاه و معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدمهدی حسین‌پور به عنوان رئیس جدید واحد نشریات با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسملمین دکتر محمد معینی‌فر معاون پژوهش، سردبیران نشریات علمی، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه از رویکرد دانشگاه ادیان و مذاهب نسبت به مسأله پژوهش و همچنین حمایت از انتشار مجلات مختلف علمی در سطوح مختلف پژوهشی، ترویجی، مروری و همچنین اهتمام این دانشگاه به انتشار نشریات بین‌المللی نمایه شده در مراکز معتبر خارجی همچون ISI و اسکوپوس قدردانی شد و توصیه به اهتمام و ادامه چنین رویکردی شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فرهودی رئیس دانشکده عرفان با اشاره اهمیت و تاثیر گذاری نشریه هفت‌آسمان بر چاپ و انتشار این نشریه تاکید کرد و گفت: نشریه هفت آسمان یکی از نشریات جریان ساز دانشگاه بود. این نشریه اگر چه در قالب علمی پژوهشی منتشر نمی‌شد اما به واسطه اینکه در آن مصاحبه‌ها و کارهای علمی قابل قبول و قابل توجهی منتشر می‌شد جایگاه علمی خاصی در حوزه ادیان داشت و به نوعی در کشور جریان ساز شده بود.

همچنین از طرف اعضای هیئت علمی مطرح شد که باید نسبت به داوری مقالات اهتمام بیشتری توسط مدیران نشریات انجام شود. معطل شدن بیش از حد مقالات در فرآیند داوری موجب صدمه به اعتبار مجلات می‌شود. نباید در میان اساتید و دانشگاهیان این تصور ایجاد شود که مجلات دانشگاه مقالات را معطل می‌کنند. پاسخگویی به مقالات باید در اسرع وقت انجام شود چیزی که به نظر می‌رسد الان وجود دارد و این باید ادامه پیدا کند.

در ادامه آقای قاسمی مدیر سابق نشریات عنوان کرد: این مسیری که در خصوص نشریات در دانشگاه ادیان و مذاهب طی شده است با حضور یک فرد و دو فرد نبوده است بلکه اینجا یک تیم پای کار بوده است که باید از همه تشکر کرد. در رأس آنها باید از ریاست دانشگاه تشکر ویژه کرد، چرا  که ایشان همواره پشتیبان نشریات بودند و از هر گونه پیشنهاد و ایده‌ای که باعث رشد و ارتقای نشریات می‌شد حمایت می‌کردند. همچنین نباید زحمت‌ها، پیگیری‌ها و اهتمام جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فرمانیان معاونت پژوهش سابق را نادیده گرفت. ایشان نیز نقش بسزایی در این مسیر داشتند.

وی ادامه داد: با تلاش مجموعه حاضر در واحد نشریات کارهای خوبی انجام شده است. در حال حاضر همه نشریات به روز است. برخی از نشریات حتی شماره‌های جلوترش هم آماده انتشار است. در این مدت تعامل حداکثری با محور قانون با اساتید و دانشجویان صورت گرفته است که امیدوارم این تعامل ادامه داشته باشد. رویکرد واحد نشریات مخصوصا در معطل نکردن مقالات و پاسخ به موقع دادن به مقالاتی که به نشریه ارسال می‌شود باعث شده که ورودی مقالات ما در نشریات مختلف زیاد باشد از همین رو ما امکان بیشتری برای سخت‌گیری در داوری مقالات داریم و برای انتشار مقالات دست‌مان باز است.

در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین‌پور مدیر جدید نشریات بیان کرد: ما در واحد نشریات اهداف مختلفی را در نظر گرفتیم. اولین هدف به سرانجام رساندن ۹ مجله‌ای است که هنوز وضعیت علمی آنها مشخص نشده است. بنابراین اولین هدف ارتقای کمی و کیفی مجلات علمی پژوهشی می‌باشد. هدف دیگر ما برجسته سازی ابعاد بین‌المللی دانشگاه در حوزه پژوهش و نشریات است. تلاش داریم که با دیگر دانشگاه‌های معتبر دنیا برای انتشار نشریات مشترک همکاری‌های لازم را انجام دهیم. این می‌تواند در رتبه‌بندی دانشگاه نیز تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ارتقای وضعیت داوری و استفاده از داورهای جدید و جوان، ارتقای سطح علمی مقالاتی که توسط دانشجویان ما به نشریات ارسال می‌شوند به کمک سردبیران محترم، انجام هماهنگی‌های لازم جهت دریافت مقاله از اساتید کشورهای مختلف و برنامه ریزی جهت دریافت مجوز اسکوپوس و ISI از دیگر اهداف ما در این واحد می‌باشد.

در پایان از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمی مسئول سابق واحد نشریات تشکر و قدردانی شد.

nashriyat
nashriyat
nashriyat1
nashriyat2-2
nashriyat3
nashriyat4
nashriyat5

مطالب مشابه