در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش مطرح شد؛

پژوهش چشم و چراغ دانشگاه ادیان و مذاهب است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد معینی‌فر معاون پژوهش دانشگاه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش عنوان کرد که پژوهش چشم و چراغ دانشگاه است و ما باید جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشگاه تلاش کنیم.

پژوهش چشم و چراغ دانشگاه ادیان و مذاهب است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور ریاست دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، معاونان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد معینی‌فر ضمن تقدیر از همه اساتید و اعضای هیئت علمی عنوان کرد: پژوهش چشم و چراغ دانشگاه ادیان و مذاهب است و ریاست دانشگاه نیز توجه خاصی به این مقوله دارد. باید از همه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه که به این مهم ارج می‌نهند و برای پیشبرد اهداف پژوهشی دانشگاه تلاش می‌کنند تقدیر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های معاونت پژوهش برای حمایت از پژوهش‌، حمایت از مقالات علمی جهت چاپ در نشریات نمایه شده در پایگاه‌های وب آف ساینس و اسکوپوس است. ما مجموعه بسیار خوبی در معاونت پژوهش با نام مجموعه علم سنجی دانشگاه راه‌ اندازی کردیم یکی از وظایف این مجموعه حمایت از پژوهش‌های بین‌المللی است. تاکنون ۱۵ مقاله از اساتید برای این بخش ارسال شده است که از مجموع آنها ۱۰ مقاله مورد قبول واقع شده و ۵ مقاله نیز نیاز به بررسی مجدد داشت. امیدواریم در این طرح بتوانیم اعضای هیئت علمی را به انتشار مقالات بین‌المللی تشویق کنیم.

 دکتر معینی فر بیان کرد: یکی از فعالیت‌‌های مهم معاونت پژوهش  جهت ارتقای دانشگاه در سطح جهانی در سال‌های اخیر پیگیری نمایه کردن کتاب‌ها و همچنین مجلات دانشگاه در پایگاه‌های بین‌المللی است. ما تاکنون یک مجله نمایه شده در پایگاه اسکوپوس داریم که این بسیار مهم و در سطح کشور نمونه است. تلاش داریم که دیگر مجلات دانشگاه را نیز در این پایگا‌ه‌ها نمایه کنیم.

وی ادامه داد: جهت نمایه کردن دیگر مجلات دانشگاه نیازمند این مسأله هستیم که سطح مقالات منتشر شده در این مجلات را ارتقا ببخشیم. برای تحقق این مهم هم به کمک اساتید و اعضای محترم هیئت علمی نیازمندیم. امیدواریم با همکاری و همراهی شما بتوانیم هر چه زودتر به این مهم نائل شویم.

معاون پژوهش دانشگاه بیان کرد: با وجود اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه در حال حاضر عرب زبان هستند و همچنین برخی از رشته‌های دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود ما در دچار کمبود منابع درحوزه زبان عربی و انگلیسی هستیم. جهت کم کردن این محدودیت‌ها اخیرا از نمایشگاه کتاب بیرون حدود ۱۵۰۰ کتاب خریداری شده است.

گفتنی است در انتهای این مراسم از برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی به پاس تلاش‌های پژوهشگرانه‌شان تقدیر شد.

pajohesh-weeks1
pajohesh-weeks1
pajohesh-weeks2
pajohesh-weeks3
pajohesh-weeks4
pajohesh-weeks5
navvab-pajohesh
pajohesh-weeks6
pajohesh-weeks
pajohesh-weeks7
pajohesh-weeks8
pajohesh-weeks9
pajohesh-weeks10
pajohesh-weeks11
pajohesh-weeks12
pajohesh-weeks13
pajohesh-weeks14
pajohesh-weeks15
pajohesh-weeks16
moeinifar-pajohesh
hossein-tofighi

مطالب مشابه