روابط عمومی دانشگاه در جوابیه‌ای مطرح کرد؛

با هم‌دلی و هم‌افزایی در مسیر رسیدن به آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌گام شویم

تاریخ انتشار:

دلسوزان رسانه‌ای بطور ناخواسته خوراک خبری و رسانه‌ای برای جبهه دشمن فراهم نکنند.

آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ یکی از کانال‌های خبری در شبکه اجتماعی ایتا خبری نادرست را در مورد یکی از سفرهای علمی دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرد، از این‌رو روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب در جوابیه‌ای ضمن پاسخ به برخی ادعاها و با قدردانی از دغدغه‌مندی جامعه خبری و رسانه‌ای در آگاهی‌بخشی عمومی و پاسداری از ارزش‌های دینی،‌ مذهبی و انقلابی، از آنها دعوت کرده که با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، از نزدیک با برنامه‌های جاری و آتی دانشگاه آشنا شوند.

متن کامل جوابیه روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
قُل سِيرُواْ فِي ٱلأَرضِ فَٱنظُرُواْ كَيفَ بَدَأَ ٱلخَلقَ ثُمَّ ٱللَّهُ يُنشِئُ ٱلنَّشأَةَ ٱلأخِرَةَ إِنَّ ٱللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيء قَدِير

در روزهای گذشته یکی از کانال‌های خبری -که نامش مرتبط با طلابی محترم و دغدغه‌مند است- خبری را در شبکه اجتماعی ایتا درباره دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرد که بیانگر در جریان نبودن این کانال در رابطه با سفرهای علمی و فرهنگی این دانشگاه است، ازاین‌رو به نظر می رسد که نکاتی چند برای روشن شدن افکار عمومی واطلاع مسئولان محترم این کانال بیان شود:
1. دانشگاه ادیان و مذاهب هرساله با رویکرد دیپلماسی علمی و فرهنگی، دوره‌ها و کارگاه‌های بین‌المللی پرشماری را به‌دعوت دانشگاه‌های معتبر خارجی برگزار می‌کند که در این برنامه‌ها، اساتید و دانشجویان این دانشگاه مقالات و سخنرانی‌هایی با رویکرد معرفی اسلام ناب بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ارائه می‌دهند. بی‌تردید حضور گروهی از نخبگانِ متعهد حوزوی و دانشگاهی در مراکز آکادمیک غربی برای معرفی اندیشه‌های اصیل دین مبین اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی در چارچوب اندیشه‌های متعالی امام و رهبری، در نوع خود بی‌نظیر، ارزشمند و اثرگذار است.
2. جنبه دیگر این سفرها، با توجه به سم‌پاشی‌های رسانه‌های بیگانه و معاند درباره زن مسلمان ایرانی، حضور بانوان محجبه در این برنامه‌ها است. این حضور ارزشمند و اثرگذار در شرایطی که دشمنی جبهه استکبار جهانی با فرهنگ و رفتار ایرانی-اسلامی آشکار است، نشان‌دهنده رویکردِ فرهنگیِ دانشگاه ادیان و مذاهب به شئونات اسلامی و نقش فعال و اجتماعی زن مسلمان است.
3. دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به رسالت علمی و دینی خود تاکنون بیش از 20 کارگاه علمی در دانشگاه‌های معتبر جهان برگزار کرده و در ده‌ها سمینار بین‌المللی حضور فعال داشته و در بسیاری از موارد، سفارت جمهوری اسلامی ایران و مراکز اسلامی کشورهای مختلف، میزبان گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب بوده‌اند. همچنین دانشگاه ادیان و مذاهب همواره میزبان حضور فرهیختگان و اندیشمندانی از سرتاسر جهان بوده است. همه سفرها و دعوت‌های صورت‌گرفته این دانشگاه با هماهنگی مراجع و نهادهای ذی‌صلاح و با رعایت کامل پروتکل‌های قانونی بوده است. علاوه بر ضمانت‌ها و چارچوب‌های تعریف‌شده قوانین کشور، دانشگاه نیز وثیقه و ضمانت‌های معتبری از شرکت‌کنندگان در سفرهای بین‌المللی اخذ می‌کند که پس از بازگشت از سفر، به آنها عودت داده می‌شود.
4. متاسفانه در خبر منتشرشده در این کانال خبری،مقایسه نابجا و غیرمنصافانه‌ای میان اغتشاشات سلف دانشگاه تهران با یک برنامه علمی و فرهنگی صورت گرفته است. گذشته از خاستگاه حوزوی دانشگاه ادیان و مذاهب و شرکت‌کنندگان اغلب حوزوی این برنامه، مقایسه اغتشاش و هنجار شکنی با برنامه‌ای کاملا قانونی و علمی محل تأمل و اشکال است.
5. امیدواریم باتوجه به شرایط کنونی فضای رسانه‌ای و جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت ایران اسلامی، دلسوزان رسانه‌ای جبهه انقلاب، با بصیرت کامل و با امیدافزایی در جامعه، بطور ناخواسته خوراک خبری و رسانه‌ای برای جبهه دشمن فراهم نکنند تا همگی با هم‌دلی و هم‌افزایی در مسیر رسیدن به آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌گام شویم.
6. روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب با قدردانی از دغدغه‌مندی جامعه خبری و رسانه‌ای در آگاهی‌بخشی عمومی و پاسداری از ارزش‌های دینی،‌ مذهبی و انقلابی، به روال گذشته خود، از آنها دعوت می‌کند که با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، از نزدیک با برنامه‌های جاری و آتی دانشگاه آشنا شوند.

روابط عمومی دانشگاه ادیان ومذاهب

مطالب مشابه