مراسم ملی سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی ۱۳ دی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار:

 شهادت حاج قاسم سندی برای حقانیت او و حجتی برای زنده بودن انقلاب اسلامی است.

سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد که مراسم ملی سومین سالگرد بزرگداشت سردار دل‌ها روز ۱۳ دی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حمیدرضا مقدم‌فر، رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز، یکشنبه ۴ آذرماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فاطمی و تکیه رزمندگان ما حضرت زهرا (س) بود و شهید سلیمانی نیز با حضرت زهرا سلام الله علیها انس داشت و مثل ایشان در راه حق به شهادت رسید و به عهد با ولایت تا پایان عمر وفادار بود.

مقدم‌فر اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عاقبت به خیر شد و یکی از نشانه‌های این عاقبت بخیری سیل عاشقان او در مراسم تشییع پیکر مطهر از اقوام و مذاهب و اشکال مختلف بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بعد از شهادت به محور وحدت ملی و مقاومت تبدیل شد، گفت: این محوریت همچنان ادامه دارد و شهادت حاج قاسم سندی برای حقانیت او و حجتی برای زنده بودن انقلاب اسلامی است.

مقدم‌فر تصریح کرد: امروز حاج قاسم به الگو و مدلی برای مردم آزاداندیش در همه نقاط دنیا تبدیل شده و از طرفی او نماد ایران و هویت اسلامی و ارزشی ماست.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این ستاد مردم کار را به جلو می‌برند و طی فراخوان‌های مختلف شعار سال با مطالعات انجام شده پیرامون زندگی سردار دل‌ها و پیشنهادات مردم «جان‌فدا» تعیین شد که این شعار نقطه وصل مردم با حاج قاسم بود زیرا حاج قاسم در وصیت‌نامه خود خطاب به مردم فرمودند که جان من هزاران بر فدای شما باد.

مقدم‌فر ادامه داد: برنامه‌های امسال در چند سرفصل آماده شده است. نکته اول در پویش های اجتماعی و فرهنگی مردمی است , پویش‌هایی به نیت حاج قاسم مثل نذرهای مختلف تشکیل شده که از جمله آنها می‌توان به پویش ختم قرآن و حفظ سوره «صف» اشاره کرد که مساجد برای برگزاری آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص برنامه روز ۱۳ دی، روز شهادت حاج قاسم گفت: در این روز از ساعت ۱۴ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران مراسم ملی با حضور انبوه مردم خواهیم داشت و یکی از مسئولان عالی کشور نیز سخنرانی می‌کند. همچنین مراسم‌های مختلفی نیز در زادگاه حاج قاسم برگزار می‌شود.

وی افزود: روز ۱۴ دی نیز پیش‌نشست همایش «قهرمان جهانی مقاومت» در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

رییس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مراسم بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران ایرانی و غیرایرانی که نسبت به جریان مقاومت پایداری کردند و با ورزشکاران رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد مسابقه نشدند، نیز ۱۸ دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

مقدم‌فر اظهار کرد: رویداد هنری «جان‌فدا» نیز در مشهد مقدس تشکیل و ۲۵۰ اثر توسط هنرمندان خلق شد. همچنین نمایش میدانی در بوستان ولایت از روزهای آینده آغاز می‌شود و حداقل به مدت ۱۰ روز زندگی حاج قاسم از کودکی تا شهادت در قالب نمایش به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

وی ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام برگزاری اجتماع بزرگ فرهنگیان در حرم مطهر امام راحل و اجتماع «دختران حاج قاسم» در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی است.

مقدم‌فر گفت: در رسانه ملی نیز ۲۷۰ کنداکتور در نظر گرفته شده و ۱۴۹۲ ساعت در ۱۳۸ عنوان برنامه رادیویی خواهیم داشت. در فضای مجازی برنامه‌های مختلفی داریم تا نام حاج قاسم ترند جهانی شود.

وی گفت: امروز خانه حاج قاسم وقف حضرت زهرا سلام الله علیهاست و در ایام فاطمیه دوم برنامه‌های مختلف عزاداری در این مکان برگزار می‌شود. مراسمی نیز برای بزرگداشت شهدای مراسم تشییع که عاشقان شهید سلیمانی بودند برگزار می‌شود.

مقدم‌فر در پایان اظهار کرد: در روزهای آینده مستند محافظان پخش خواهد شد که روایتگر زندگی محافظان سردار سلیمانی است. همچنین مستند «بوکمال» نیز برای اولین بار پخش می‌شود که روایت جذابی از آزادسازی شهر بوکمال و نقش سردار سلیمانی در این رابطه است.

مطالب مشابه