رایزن فرهنگی سفارت پاکستان خبر داد؛

ارتباطات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های پاکستان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار:

در سفارت پاکستان تلاش خواهیم کرد که راه ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب را با دانشگاه‌های پاکستان هموار کنیم.

ارتباطات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های پاکستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عنبرین گل شاهد «رایزن مطبوعاتی فرهنگی،‌ آموزشی و گردشگری سفارت پاکستان در تهران» با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از  بخش‌های مختلفدانشگاه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه  ادیان و مذاهب ضمن خوشامدگویی به رایزن سفارت پاکستان عنوان کرد: دو کشور ایران و پاکستان به غیر از اینکه همسایه هستند، اشتراکات مذهبی و فرهنگی بسیار دارند. این اشتراکات باید موجب شود که همکاری‌های علمی و فرهنگی آنها با یکدیگر در سطح بالایی محقق شود امری که متأسفانه به دلایل مختلفی نتوانستیم آن را محقق کنیم. ما باید ارتباطات علمی و آکادمی خود را به سطح شایسته‌ای برسانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب به دلیل رویکرد بین‌المللی و تقریبی همواره به دنبال ارتباطات با کشورهای مسلمان مخصوصاً کشورهای همسایه بوده است. ما معتقدیم که ارتباطات علمی کشورهای مسلمان موجب ارتقای کیفیت و سطح علمی آنها خواهد شد.

دکتر محمدمهدی تسخیری بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین‌المللی است که از سطح منطقه دانشجویان فراوانی دارد. بیش از ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه غیرایرانی هستند. ما آمادگی پذیرایی دانشجویان پاکستانی را هم داریم. برخی از دانشجویان غیرایرانی ما اهل پاکستان هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب آماده آغاز همکاری با دانشگاه‌های پاکستان است. ما می‌توانیم در بخش‌های مختلفی همکاری داشته باشیم. برگزاری کارگاه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک از جمله کارهایی است که ما می‌توانیم با دانشگاه‌های پاکستانی داشته باشیم.

در ادامه عنبرین گل شاهد ضمن اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: من قبل از اینکه بخواهم به این دانشگاه بیایم کمی در مورد فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب مطالعه کردم. بسیار خوشحال هستم از اینکه در دانشگاهی حضور دارم که ارتباطات دانشگاهی بسیار خوبی با سراسر جهان دارد. سطح بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب بسیار خوب و قابل قبول است.

وی ادامه داد: بله همانطور که شما بیان کردید اشتراکات زیادی میان دو کشور چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ مذهبی و فرهنگی وجود دارد. این اشتراکات می‌تواند منشأ شکل‌گیری ارتباطات قوی و مستدام باشد. متأسفانه ما در این زمینه خوب عمل نکردیم و نتوانستیم از این ظرفیت به نحو خوبی استفاده کنیم. این امر دلایل مختلفی دارد که باید با رفع این موانع حداقل در سطع علمی به جایگاه خوبی از لحاظ تبادلات علمی و فرهنگی برسیم.

عنبرین گل شاهد رایزن مطبوعاتی فرهنگی،‌ آموزشی و گردشگری سفارت پاکستان در تهران بیان کرد: ما در سفارت پاکستان تلاش خواهیم کرد که راه ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب را با دانشگاه‌های پاکستان هموار کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب را به برخی از دانشگاه‌های پاکستان معرفی خواهیم کرد و از آنها برای برقرار ارتباط مستمر و علمی حمایت می‌کنیم. ما تلاش خواهیم کرد که ارتباطات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های پاکستان را افزایش دهیم.

pakestan-urd
pakestan-urd
pakestan-urd-1
pakestan-urd-4-2
pakestan-urd-5
pakestan-urd-6
pakestan-urd-7
pakestan-urd-8
pakestan-urd-9
pakestan-urd-10

مطالب مشابه