مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد؛

آغاز سی‌وهفتمین جشنواره قرآن‌وعترت دانشجویان سراسر کشور

تاریخ انتشار:

سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با شیوه جدید، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در سطح دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بادپا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد با ارسال ابلاغیه به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، مرحله دانشگاهی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، رسماً کار خود را آغاز کرد.

دکتر بادپا گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از دیرپاترین برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه گسترش و تعمیق تعالیم دینی و قرآنی است که در طول سال های گذشته توانسته است با عطرآگین نمودن فضای دانشگاه ها زمینه‌ انس بیش ازپیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش قرآن و عترت را فراهم نماید.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مروری بر تجربیات گذشته سی و شش دوره این جشنواره، بازنگری در محتوا و شیوه‌های اجرایی آن را ضروری می‌نمود. بر این اساس، ضمن رعایت چارچوب های پیشین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، دستورالعمل جدیدی تدوین و جهت اجرا به دانشگاه های کشور ابلاغ گردید.

وی افزود: از جمله تغییرات این دوره از جشنواره این است که کلیه فرآیندها، از مرحله ثبت نام تا معرفی به مرحله ملّی در سامانه جامع جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس quran37.dmsrt.ir انجام خواهد شد. لذا همه داوطلبین لازم است برای ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه نموده و صفحه کاربری ایجاد نمایند.

دکتر بادپا، ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر دانشجویان با قرآن و سیره معصومین (ع)، اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، تشویق و حمایت از نخبگان قرآنی دانشگاه ها و معرفی آنان به جامعه قرآنی کشور، الگوسازی دانشجویان برای سایر اقشار جامعه در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت و حاکمیت گفتمان قرآن و عترت در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را از اهداف برگزاری جشنواره دانست.

وی افزود: به منظور تمهید مقدمات، ایجاد هماهنگی و اجرای منظم برنامه ها در هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره، ستاد برگزاری مرحله دانشگاهی جشنواره در همه دانشگاه ها، به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تشکیل می شود. همچنین پیش بینی شده به منظور اجرای بانشاط و پرشورتر فرآیند اجرایی جشنواره از ظرفیت کانونهای قرآن و عترت دانشگاه و سایر فعالین دینی و مذهبی دانشجویی در ستاد برگزاری جشنواره استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، این جشنواره، ویژه دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در سال تحصیلی 1401-1402 اشتغال به تحصیل دارند.

با توجه به برگزاری مستقل جشنواره ویژه دانشجویان دانشگاه های وزارت بهداشت، پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی، فرهنگیان، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشجویان مراکز ذکر شده نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند.(دانشگاههای غیر انتفاعی می توانند در این جشنواره شرکت کنند)

دبیرخانه مرکزی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن وعترت در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است.

جشنواره قرآن‌وعترت دانشجویان سراسر کشور

مطالب مشابه