رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بیان کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب در ترویج اندیشه‌های امام خمینی(س) اقدامات موثری انجام داده است

تاریخ انتشار:

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با اعضای علمی و اجرایی کمیته برگزاری همایش «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترویج اندیشه‌های امام خمینی(س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری«رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)» در دیدار با اعضای علمی و اجرایی کمیته برگزاری همایش «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» با تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب برای برگزاری این همایش و با اشاره به اهمیت پرداختن به اندیشه‌های حضرت امام خمینی(س) در عصر حاضر بیان کرد: اندیشه امام خمینی(س) در حوزه و انقلاب یک اندیشه‌ی محوری است و بدون در نظر گرفتن اندیشه‌های ایشان در انقلاب و جمهوری اسلامی نمی‌توان این دو را تحلیل و تدوین کرد. باید در حوزه و دانشگاه بیش از پیش به این اندیشه‌های ناب پرداخته شود چرا که این اندیشه‌ها شالوده نظام حاکم موجود است.

وی افزود؛ در دانشگاه‌ کارهایی برای آشنایی با اندیشه‌های امام راحل انجام شده است اما آنچنان که باید هنوز در حوزه جایی برای این مسیر باز نشده است در حالی که ضروری است،یک حوزه انقلابی با اندیشه‌های امام خمینی(س) و مخصوصا با وصیت‌نامه الهی و سیاسی امام آشنا باشد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌ها و وظایف ما در موسسه تدوین و ترویج همین اندیشه‌هاست ادامه داد؛ ما برای تحقق این هدف کارهای بسیاری انجام داده‌ایم که یکی از آنها برگزاری همین همایش‌هاست. موسسه تاکنون همایش‌های مختلفی را در حوزه‌ها و ابعاد مختلفی برگزار کرده است. بسیاری از آنها با همکاری نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف برگزار شده که برخی از آنها نیز با دانشگاه ادیان و مذاهب بوده است. اما به نظر می‌رسد این بُعد از اندیشه امام خمینی(س) در بحث‌های فلسفی هنوز بررسی نشده است. لذا این موضوع غریب است چرا که تاکنون کار شایسته‌ای در مورد آن انجام نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تا به حال کارهایی در مورد این اندیشه‌ها و مبانی فلسفی امام راحل انجام نشده است یا حداقل توجه چندانی به آن نشده است، و همایش «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد و مقالات زیادی برای آن ارسال شود. اما این در صورتی محقق خواهد بود که بتوانیم اطلاع رسانی خوب و هدفمندی در این خصوص انجام دهیم. وی افزود: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) هرجا پرچمی به نام امام و انقلاب بر افراشته شود آماده هرگونه همکاری است که الحمدلله دانشگاه ادیان و مذاهب در ترویج اندیشه‌های امام خمینی(س) اقدامات موثری انجام داده است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا شریعتمداری «رئیس دانشکده فلسفه» دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری این همایش عنوان کرد: ریاست دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین نواب توجه خاصی به همایش‌های که با نام حضرت امام خمینی(س) برگزار می‌شود دارد و دستورات ویژه‌ای نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش صادر کرده است. با توجه به رهنمودهای ایشان و حمایت مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب از این همایش ما تاکنون دو جلسه مهم در خصوص برگزاری این همایش داشته‌ایم. در یک جلسه خدمت مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی رسیدیم که ایشان با استقبال از برگزاری این همایش نکات بسیار خوبی را طرح فرمودند.دومین جلسه هم‌اندیشی نیز با یادگار امام حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برگزار شد که ایشان با توجه به تسلطی که نسبت به آثار امام خمینی(س) داشتند نکات خوبی بیان فرمودند.

وی ادامه داد: هدف از این نشست این است که ما بتوانیم با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در خصوص برگزاری هر چه بهتر این همایش به نقطه نظرات مشترکی برسیم و تا آنجا که ممکن است از امکانات این موسسه بهره ببریم. به هر حال این موسسه سال‌هاست که در خصوص اندیشه‌های امام خمینی(س) فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و در ضمن این فعالیت‌ها کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های متعدد و مختلفی تدوین و منتشر شده است. همچنین این موسسه با پژوهشگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند آشنایی دارد و بانک اطلاعات بسیار بزرگی از مجموعه افرادی که در این حوزه پژوهش‌هایی را منتشر کرده‌اند تهیه و تدوین کرده است. همه اینها می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترویج این همایش و هر چه بهتر شدن آن داشته باشد. گفتنی است همایش «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» به همت دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.

imam-khomeini-philosophy
imam-khomeini-philosophy
imam-khomeini-philosophy5
imam-khomeini-philosophy6
imam-khomeini-philosophy7
imam-khomeini-philosophy8
imam-khomeini-philosophy9
imam-khomeini-philosophy2
imam-khomeini-philosophy3
imam-khomeini-philosophy4

مطالب مشابه