رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

شهید سجاد شهرکی‌نیا یک طلبه نمونه تقریبی و فعال در زاهدان بود

تاریخ انتشار:

تکفیری‌ها به دنبال کسانی هستند که در جامعه مفید‌اند. آنها هر کسی که منافع زیادی به جامعه می‌رساند را ترور می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهید سجاد شهرکی‌نیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم بزرگداشت اولین شهید وحدت دانشگاه ادیان و مذاهب حجت‌الاسلام و المسلمین شهید سجاد شهرکی‌نیا با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان، مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست محترم دانشگاه و همچنین نماینده محترم زاهدان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر فداحسین مالکی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست محترم دانشگاه با اشاره به اینکه شهید سجاد شهرکی‌نیا خدمات زیادی به مردم زاهدان انجام داده بود گفت: از شهید شهرکی‌نیا باید به عنوان یک دلسوز نه برای یک قشر و یا گروه خاص یاد کرد چرا که ایشان برای همه مردم دلسوزی می‌کردند. این فرد وقف عام بود و تلاش می‌کرد مشکلات همه مردم را حل کند.

وی ادامه داد:تکفیری‌ها به دنبال کسانی هستند که در جامعه مفید‌اند. آنها هر کسی که منافع زیادی به جامعه می‌رساند را ترور می‌کنند. یک رو روز در کردستان ماموستاها را که خدمات زیادی به مردم می‌کنند ترور می‌کنند و یک روز هم این طلبه را در زاهدان که منشأ ثمرات زیادی بوده را شهید می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین شهید سجاد شهرکی‌نیا حقیقتا یک طلبه جوان موثر و مفید بود. ایشان یک شخص نبود، یک فرد نبود بلکه منشأ برکات و خدمات زیادی در شهر زاهدان بود. این فرد اگر می‌ماند می‌توانست آدم‌های زیادی را راضی نگه‌دارد. تکفیری‌ها هم دقیقا می‌دانند کجا را بزنند جایی را می‌زنند که خدمات و برکات قطع شود.

وی ادامه داد: این جریانات و اتفاقات برای ما تازه نیست و برای امروز هم نیست. در گذشته هم تکفیری‌ها نیز اینطور حساب شده عمل می‌کردند مثل شهید بهشتی که امام در موردش فرمود شهید بهشتی یک امت بود این به همین خاطر بود که شهید بهشتی یک نفر یا شخص نبود بلکه واقعا مجموعه‌ای از خدمات و برکات برای مردم و انقلاب بود. اینها دقیقا شهید بهشتی را شهید کردند که خدمات و برکات را قطع کنند. این ترور کنندگان می‌خواهند جریان و شعله‌ای را خاموش کنند که نور افزانی می‌کند و راه را برای مردم روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: یکی از خصوصیت‌های برجسته این شهید این بود که با وجود اینکه لباس روحانیت را در تن داشت اما هیچ عمل و فعل غیر تقریبی نداشت. همواره مواظب این بود که موجب تفرقه در امت اسلامی نشود و از هر گونه مباحث تفرقه‌ای میان شیعه و سنی دوری می‌کرد. شاید بتوانیم بگوییم یکی از دلایل موفقیت ایشان همین مطلب بود. مسأله‌ی او کمک و حمایت از همه فقرا و تهیدستان بود. برای او شیعه و سنی در این خصوص فرقی نداشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایشان مصداق همان سخن امام است که فرمود هر چه ما را بکشید ملت ما بیدارتر خواهند شد بیان کرد: شهادت ایشان یک توفیق بزرگی برای خانواده‌ی‌شان بود. من صمیمانه از طرف خودم و مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم و این ضایعه را برای دانشگاه ادیان و مذاهب بسیار بزرگ می‌دانم. ما در حقیقت یک دانشجوی بسیار خوب را از دست دادیم. دانشجویی که عملا داشت آنچه را در خصوص تقریب یاد گرفته بود در جامعه پیاده می‌کرد.

sajad-shahraki23
sajad-shahraki23
sajad-shahraki22
sajad-shahraki21
sajad-shahraki20
sajad-shahraki19
sajad-shahraki18
sajad-shahraki17
sajad-shahraki16
sajad-shahraki13
sajad-shahraki12
sajad-shahraki11
sajad-shahraki10
sajad-shahraki9
sajad-shahraki8
sajad-shahraki7
sajad-shahraki6
sajad-shahraki5
sajad-shahraki4
sajad-shahraki3
sajad-shahraki2
sajad-shahraki1

مطالب مشابه