به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛

اردوی یک روزه تهران با حضور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه برگزار شد

تاریخ انتشار:

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه یک اردوی یک روزه تهران با حضور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی جهت معرفی پیشرفت‌ها، دستاوردها، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی برگزار کرد.

اردوی یک روزه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رحمان قاسمی مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص اردوی یک روزه تهران که روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد گفت: یکی از فعالیت‌ها و رسالت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزاری اردوهای دانشجویی می‌باشد. این امر برای دانشگاه ادیان و مذاهب که یک دانشگاه بین‌المللی است و دانشجویان غیر ایرانی در آن تحصیل می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. اردوهای دانشجویی در تحقق برخی از اهداف و وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی نقش برجسته‌ای دارند. جمع شدن دانشجویان در یک فضای اردویی و سفر در کنار یکدیگر، موجب آشنایی آنان با همدیگر، ایجاد صمیمیت و همچنین تشکیل حلقه‌های گفت‌وگویی میان آنها می‌شود، مخصوصا میان دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی. اینها علاوه بر برنامه‌های فرهنگی متعددی است که در طول این اردوها برای شرکت‌کنندگان در این اردوها تهیه شده است.

وی ادامه داد: این اردوهای فرهنگی را می‌توان در ذیل جهاد تبیین جهت آشنایی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز قرار داد چرا که اردوها با هدف آشنایی و شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مخصوصا آنچه بعد از انقلاب در کشور اتفاق افتاده است انجام می‌شود. اردوی یک روزه تهران نیز با این هدف برنامه ریزی شده بود.


مدیر کل فرهنگی بیان کرد: ما در اردوی تهران نخست به برج میلاد رفتیم که ششمین برج بلند مخابراتی جهان به حساب می‌‌آید و از لحاظ علمی و زیبایی بصری حائز اهمیت است. در مجموعه برج میلاد چندین موزه نیز وجود داشت که از آنها بازدید به عمل آمد. موزه مشاهیر ایران که در طبقه پنجم برج قرار دارد و در آن تندیس‌هایی از بزرگان کشورمان همچون سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید چمران، دکتر سمیعی، علی اکبر دهخدا، امیر کبیر و بسیاری دیگر از مشاهیر به شکل زیبایی تصویرسازی شده است.

وی ادامه داد: موزه دیگری که در برج میلاد مورد بازدید گروه قرار گرفت موزه شهرداری تهران بود. در این موزه که در طبقه چهارم قرار داشت هدایا و دست نوشته‌‌های مربوط به شهرداری تهران از قرن ۱۷ الی ۲۰ میلادی نگهداری می‌شود. بعضی از این اشیا شامل هدایایی از طرف اشخاص مهم ایران و جهان می‌باشد. این موزه تاریخچه شهر تهران را نشان می‌دهد که با بازدید از آن می‌توان شاهد پیشرفت‌ها و اقداماتی که در شهر تهران انجام شده است، بود. علاوه بر این، دست خط مقامات عالی رتبه ایرانی در ۲۰۰ سال اخیر و کلید افتخاری شهرهای مختلف مانند لس آنجلس که در دوره های زمانی مختلف به شهرداری تهران اهدا شده اند در این موزه وجود داشت که برای دانشجویان جالب بود.

قاسمی عنوان کرد: برنامه بعدی بازدید از مجموعه عباس آباد تهران بود. در مجموعه عباس‌آباد پل طبیعت، پارک آب و آتش، بوستان طالقانی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گنبد مینا، باغ کتاب قرار دارد که ما به دلیل محدودیت از برخی از این موزه‌ها بازدید کردیم. وجود چنین مکان‌های زیبا و جذابی برای بیشتر دانشجویان خارجی و حتی ایرانی در شهر تهران جای تعجب و شگفتی داشت. پل طبیعت با آن معماری جذاب و زیبایی خود، همچنین پارک آب و آتش، و گنبد مینا، همه اینها از مجموعه‌های بسیار شگفت‌انگیز این مجموعه بودند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دانشجویان خارجی و ایرانی بعد از بازدید از مجموعه عباس آباد جهت زیارت به مرقد امام خمینی (ره) رفتند.

مطالب مشابه