امام جمعه پردیسان مطرح کرد؛

عاقبت بخیری یک امر بسیار مهم است و باید دغدغه ما باشد

تاریخ انتشار:

همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)  مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی_اجتماعی و با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه پردیسان به ایراد سخن پرداخت.
امام جمعه پردیسان با اشاره به آیات و روایات در مورد جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام: «و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم »گفت :در عظمت حضرت معصومه(س) همین بس که امام صادق(ع) فرمود: همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه عليهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد .
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین افزود؛ در فرازی از زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)آمده است «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ » و باید توجه داشت اگر کسی می خواهد عاقبت بخیر شود باید به این حرم متوسل شود.
وی ادامه داد؛ هیچ کس نمی‌تواند به خودش مطمئن باشد. اگر کسی بگوید که الان سعادتمندم و در آخرت نیز سعادت‌مند خواهم شد یا شقی هستم و در آخرت نیز شقی خواهم شد، حرف بی‌اساسی زده است زیرا کسانی بودند که سعادت‌مند بودند اما عاقبت بخیر نشدند و بالعکس در تاریخ اشقیایی داشتیم که اینها سعادت‌مند از دنیا رفتند و باید توجه داشته باشیم که عاقبت بخیری یک امر بسیار مهم است و باید یکی از دغدغه‌های اصلی ما باشد.
امام جمعه پردیسان همچنین افزود؛ حضرت رسول اکرم ص در حدیثی می‌فرمایند:«علامة الشَّقَاوَةِ أربعة: نسیان الذنوب الماضیة وهی عند الله محفوظة، وذکر الحسنات الماضیة ولا یدری أقبلتْ أم رُدَّت، ونظره إلى من فوقه فی الدنیا، ونظره إلى من دُونه فی الدین و یقول الله تعالی اردته و لم یردنی و فترکته ».
علائم شقاوت چهار چیزند:
اول: فراموش کردن گناهان گذشته درحالی که نزد خداوند محفوظند
اولین علامت انسان بدبخت این است که، به جای این که از خطاها و گناهان خود به درگاه خدا استغفار و توبه نماید، گناهانش را از یاد می برد.
دوم: بیان حسنات و خیراتی که انجام داده است؛ درحالی که نمی داند از او پذیرفته شده یا خیر
پیامبر اکرم ص در این حدیث سراسر نور، دومین عامل بدبختی انسان‌ها را، ابتلا به بیماری سخت و جان‌فرسای «کبر و عُجب» نام می برد. این که انسان کارهای خود را به رخ دیگران بکشد درحالی که نمی داند آیا از او پذیرفته شده یا خیر.
سوم: نگاه کردن به کسی که در دنیا از او بالاتر است.
سومین نشانه‌ی انسان های شقاوتمند که متأسفانه در جامعه‌ی ما بسیار فراگیر شده است و عده‌ی زیادی به آن مبتلا هستند این است که، انسان در امور دنیایی، نظر و نگاهش به بالادستش باشد.
چهارم: نگریستن به کسی که در دین، پایین تر از اوست.
حجت الاسلام و المسلمین حامدی در پایان جلسه بیان نمودند که یکی از افتخارات مردم قم همجواری با حرم مطهر حضرت معصومه(س) بوده که دختر امام است و خواهر امام است و ما افتخار میزبانی این حضرت را داریم.

مطالب مشابه