آغاز دور جدید گفت‌وگوهای الاهیاتی دانشگاه ادیان و پادربورن

تاریخ انتشار:

نخستین نشست از گفت‌وگوهای الاهیاتی دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه پادربورن به همت مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین جلسه مجازی از گفت‌وگوهای الاهیاتی دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه پادربورن آلمان با حضور اساتید و دانشجویان دکتری رشته الاهیات مسیحی و با همکاری مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دانشکده ادیان برگزار شد.

این دوره در شش  نشست برگزار میشود که به دلیل شیوع بیماری کرونا و نبود امکان سفر به آلمان، این دوره به طور مجازی در حال برگزاری است.

موضوعات مطرح در این دوره عبارتند از «الاهیات معاصر مسیحی پس از کارل رانر» و «تفسیر کتاب مقدس از منظر الاهیات کاتولیک» که پروفسور کلاوس فون استوش و پروفسور مارگارتا گروبر ارائه خواهند کرد.

گفت‌وگوهای الاهیاتی دوره جدید به صورت مستمر، در طول ترم و به صورت تکمیلی در کنار کلاس‌های دکتری برگزار خواهد شد.

در طول دوره، دانشجویان و اساتید ایرانی نیز می‌توانند دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات الاهیاتی بیان کنند و این مسئله به درک نقاط مشترک الاهیاتی اسلام و مسیحیت کمک خواهد کرد.

اساتید رشته ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در دوره حضور دارند و به سؤالات اساتید آلمانی درباره اسلام و تشیع پاسخ خواهند داد.

گفتنی  است دومین جلسه  از سلسه جلسات مجازی گفت‌وگوهای الاهیاتی در ششم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.