با حضور ریاست محترم دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد؛

برگزاری نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اساتید دانشکده علوم قرآنی

تاریخ انتشار:

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اساتید دانشکده علوم و معارف قرآن با حضور ریاست محترم دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اساتید

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اساتید دانشکده علوم و معارف قرآن با حضور ریاست محترم دانشگاه حجه الاسلام و المسلمین نواب، اعضای دانشکده و اساتید مشغول در این دانشکده و با هدف بالا بردن سطح آموزشی و پژوهشی و ارتقاء علمی هرچه بیشتر دانشجویان، تبادل نظر اساتید در باره تحقیقات و پایان نامه ها و هماهنگی در شیوه ارزیابی رساله ها برگزار شد.
در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب حضور دانشجویان از کشورهای مختلف را فرصتی مغتنم برای گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب برشمرد و بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب از بدو تاسیس خاستگاه پژوهشی داشته و پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و این دانشگاه به معنای واقعی یک دانشگاه پژوهش محور است.
وی تاکید کرد یکی از مسائلی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد پایان نامه‌های دانشجویی است. ما باید با حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان و سوق دادن آنها به بررسی و تحقیق در موضاعات کاربردی‌تر، در صدد رفع دغدغه‌های جامعه علمی کشور باشیم.

 

در ادامه؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تشکر از فعالیت های اساتید دانشکده علوم و معارف قرآنی بیان کرد: استعدادهای بسیار بزرگی در بین دانشجویان نهفته است امیدوارم دانشکده علوم قرآنی با شناخت و حمایت از ظرفیت‌ها وقابلیت‌های دانشجویان این دانشکده در جهت رفع دغدغه‌های علمی جامعه گام بردارد.

 

در ادامه دکتر محمدرضا ملانوری ریاست دانشکده علوم و معارف قرآن با قدردانی از حضور اساتید بر نقش موثر و غیر قابل انکار اساتید در تحقق اهداف دانشکده و پیشبرد امور تاکید کرد و افزود اساتید چه در بخش تدریس و چه در امور مربوط به پایان نامه ها یاری گر بوده اند. وی با اشاره به اینکه فعالیت دانشکده و دانشجویان بیشتر به سمت نگارش رساله متمرکز شده، نکات و ملاحظاتی را جهت هماهنگی و همسان شدن معیارهای سنجش رساله ها بیان کرد. دکتر ملانوری همچنین در گفتگو با اساتید به پرسشها و سوالات اساتید در باره مسائل مختلف دانشکده پاسخ داد و در جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه ها گفت: ما در دانشکده علوم و معارف قرآن به دنبال کشف و تعیین اولویت‌های پژوهشی و ارتقاء کیفی پایان نامه ها هستیم و از ایده‌ها و طرح‌های جدید اساتید استقبال و حمایت می‌کنیم.

در ابتدای این نشست نیز دکتر موحد معاون دانشکده به ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده پرداخت و بر لزوم هماهنگی فرایند ارزیابی رساله ها و توجه به عدالت آموزشی و واقع گرایی در این زمینه تاکید کرد و افزود واقع گرایی اساتید از یاس برخی دانشجویان و توقع برخی دیگر جلوگیری می کند.

مطالب مشابه