دانشکده علوم و معارف قرآنی؛

حضور ریاست دانشکده در دانشگاه علوم و معارف قرآن اوقاف

تاریخ انتشار:

تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه علوم و معارف قرآن اوقاف

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب به همراه دکتر محمد موحد معاونت آموزشی و پژوهشی و دکتر علی عبداله زاده مدیر گروه دانشکده با حضور در دانشگاه علوم و معارف قرآن اوقاف بر گسترش همکاری‌های علمی دو دانشگاه تاکید کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر هم‌فکری و هم‌گرایی دانشگاه ها نسبت به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: فعالیت های گروهی به دلیل در کنار هم قرار گرفتن افکار، انرژی‌ها و توانمندی‌ها، باعث به وجود آمدن آثار، برکات مثبت و مفیدی است و در نهایت منجر به افزایش کمی و کیفی امور می‌شود. از این رو دانشگاه ادیان و مذاهب در این راستا گام‌های بسیار خوبی در سطح داخلی و بین المللی برداشته است.

 

 

دکتر ملانوری با ارائه گزارشی از فعالیتهای دانشکده علوم و معارف قرآنی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان عرب زبان علاقمند به یادگیری معارف قرآنی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند. حضور دانشجویانی از ملیت‌ها و مذاهب مختلف در این دانشگاه نشان می‌دهد که دنیا تشنه معارف دینی است، از اینرو با توجه به اینکه زمینه‌ای مناسب برای تربیت کارشناسان و متخصصان قرآنی جهت تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام برای دیگر کشورها فراهم آمده است وظیفه خود می دانیم با همکاری  اساتید سایر دانشگاه ها که دغدغه فعالیت های قرآنی و همکاری بین المللی دارند، به وظیفه خود در راستای نشر معارف قرآنی عمل نماییم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری با اشاره به آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای همکاری‌های علمی با سایر مراکز علمی وحوزوی گفت: امیدوارم این دیدار سرآغازی برای گسترش فعالیت‌های علمی این دو دانشگاه در زمينه‌‏سازی برای تعميق و توسعه مباحث علوم قرآني، پرورش نيروهای انسانی مناسب و  همچنین سامان‏‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی در زمينه قرآن‌پژوهی  باشد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر رحمان عشریه «رئیس دانشکده علوم قرآنی اوقاف قم و مدیر مسئول فصلنامه شبهه پژوهی مطالعات قرآنی» و همچنین جمعی از مدیران این مجموعه حضور داشتند. دکتر عشریه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه اوقاف، آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام نمود و بیان کرد: دانشکده های علوم قرآنی و رشته های آن باید پاسخگوی شبهات پیرامون قرآن و نیازهای روز جامعه در ایران و سطح جهان باشند و با همکاری یکدیگر روز به روز به هدف اصلی خود که معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های قرآنی و اهل بیت علیهم السلام است نزدیک شوند.

مطالب مشابه